Vanzarile Heineken in Romania au scazut in prima jumatate a anului. Olandezii s-au confruntat cu un consum mai mic, competitivitate crescuta pe piata si vreme nefavorabila
Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, a inregistrat vanzari in coborare in Europa Centrala si de Est in prima jumatate a anului, din cauza vremii nefavorabile si a situatiei economice dificile. Romania se afla printre pietele pe care grupul olandez a avut scaderi.
Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a scazut cu 4,2% in primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, fata de 23,7 milioane de hectolitri in primele sase luni ale anului trecut.
Vanzari mai mici in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2013 au fost pe pietele din Romania, Rusia, Polonia si Grecia.
Cu toate acestea, la nivel global, vanzarile Heineken au urcat cu 3,1%, datorita cresterilor din Franta, Olanda, Spania, Brazilia, SUA si Nigeria.
Vanzarile in Romania au coborat pe fondul consumului mai mic de bere la nivel national, al cresterii competitivitatii de pe piata si al vremii nefavorabile din al doilea trimestru.
Veniturile Heineken in Europa Centrala si de Est au scazut, in baza organica, cu 2,3% in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 1,52 miliarde euro la 1,42 miliarde de euro. De asemenea, profitul operational al companiei in regiune a avut un declin de 7,4% in baza organica, ajungand la 115 milioane euro. In schimb, la nivel global, grupul a inregistrat o crestere a profitului operational de 14%, la 1,45 miliarde de euro. Heineken anticipeaza o stagnare a profitului net in cea de-a doua jumatate a anului, pe fondul situatiei economice din Europa. In primul semestru, profitul net al companiei olandeze, la nivel global, a scazut de la 639 de milioane de euro la 631 de milioane de euro.