Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) a crescut cu 12,1% in primul semestru, la 83,4 milioane de euro, de la 74,4 milioane de euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul elen OTE, actionarul majoritar al Romtelecom.

In trimestrul al doilea, veniturile Romtelecom au urcat cu 0,7%, la 149,7 milioane de euro, iar profitul EBITDA cu 28,7%, la 44,9 milioane de euro.

"Romtelecom a inregistrat al treilea trimestru consecutiv de crestere a veniturilor, sustinuta in mare parte de majorarea semnificativa a incasarilor din proiecte de IT&C la scara larga si de cresterea traficului", se arata in comunicat.

Scaderea veniturilor din servicii de telefonie fixa catre clienti casnici a fost similara tendintelor din trimestrele anterioare, in timp ce veniturile mai mari din TV si Internet broadband au continuat sa compenseze partial declinul de pe segmentul de voce, potrivit companiei.

Numarul total al clientilor Romtelecom pe segmentul de telefonie fixa a scazut cu 4,1% in trimestrul al doilea, fata de intervalul similar din 2013, la 2,191 milioane, in timp ce baza de abonati la internet boardband a urcat cu 1,5%, la 1,244 milioane, iar numarul utilizatorilor serviciilor TV a avansat cu 6,8%, la 1,384 milioane.

Veniturile Cosmote Romania au urcat in primul semestru cu 0,1%, la 219,8 milioane euro

Veniturile Cosmote Romania au urcat in primul semestru cu 0,1%, la 219,8 milioane euro, dar in trimestrul al doilea a avut loc un declin de 8,8%, la 101,6 milioane de euro, potrivit datelor publicate joi de grupul elen de telecomunicatii OTE.

Profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITA) a scazut cu 3,3% in primul semestru, la 52,6 milioane de euro. In trimestrul al doilea, profitul EBITDA a inregistrat un declin de 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 25,9 milioane de euro.

La sfarsitul trimestrului al doilea, Cosmote Romania avea 6 milioane de clienti, dintre care 26,2% abonati, iar restul utilizatori de cartele preplatite.

Numarul de clienti de business a crescut cu 10,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, reflectand concentrarea companiei pe ofertele destinate utilizatorilor profesionali.

Veniturile din servicii au scazut cu 14,6% in trimestrul al doilea, in special din cauza reducerii tarifelor de terminare a apelurilor, implementata in aprilie.

OTE, parte a grupului Deutsche Telekom, este prezent in Romania prin Romtelecom, Cosmote si Germanos. Romtelecom si Cosmote vor trece in acest an sub brandul "T" al Deutsche Telekom - T-Mobile in cazul operatiunilor de telefonie mobila.