"Incetinirea scaderii veniturilor reflecta in principal imbunatatirea trendului incasarilor de la clientii retail, care au coborat cu numai 3% in anul 2012 (fata de -10,1% in 2011), in timp ce veniturile wholesale au scazut cu 11,2% in principal din cauza reducerii tarifelor de interconectare", se arata intr-un comunicat al OTE, actionarul majoritar al Romtelecom.

Grupul elen mai detine pe piata romaneasca operatorul de telefonie mobila Cosmote si reteaua de magazine Germanos.

Astfel, veniturile Romtelecom au coborat anul trecut la 619,6 milioane euro, de la 655,1 milioane euro in 2011. Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a crescut insa cu 39,5% in 2012, de la 119,1 milioane euro la 166,1 milioane euro, datorita scaderii costurilor.

"Suntem multumiti ca am obtinut performante financiare si operationale semnificative prin initiativele noastre de reducere a costurilor si prin continua dezvoltare a liniilor de afaceri non-traditionale. Compania si-a continuat directia strategica de a oferi pachete personalizate, cu rezultate de succes reflectate in venituri si profitabilitate, precum si in faptul ca peste 50% din baza de clienti foloseste cel putin doua servicii de la Romtelecom. O alta prioritate strategica a companiei a fost reprezentata de serviciile TV, rezultand in cresterea veniturilor pe acest segment cu aproximativ 17%, precum si in cresterea numarului de clienti, reflectand tendinta acestora de a migra catre servicii cu valoare adaugata mai mare", a declarat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos, intr-un comunicat transmis de companie.

In 2013, Romtelecom se va concentra in continuare asupra pachetelor personalizate, cu accent pe serviciile TV, si asupra serviciilor de divertisment, a precizat compania. Romtelecom se va concentra in continuare pe noi servicii IT&C si isi va apara pozitia pe piata business, se mai spune in comunicat.

Cheltuielile operationale totale ale Romtelecom au scazut cu 9,5% in 2012, in contextul unei reduceri cu 7% a costurilor cu personalul. Cheltuielile operationale nu includ costuri legate de depreciere, amortizare sau costuri nerecurente.

Numarul abonatilor la serviciile de internet broadband ale Romtelecom a crescut cu 5,3% in 2012, de la 1,136 milioane la 1,196 milioane. Totodata, clientii serviciilor TV (televiziune prin satelit, IPTV si cablu) s-au imnultit cu 7,3%, de la 1,179 milioane la 1,265 milioane. Numarul abonatilor la serviciile de voce a coborat cu 6,5%, de la 2,49 milioane la 2,329 milioane. Astfel, penetrarea serviciilor de internet si TV a depasit 50% din numarul utilizatorilor de voce la finalul anului.

Veniturile Romtelecom din servicii TV au urcat cu 11,6% in trimestrul al patrulea raportat la perioada corespunzatoare a anului anterior, reflectand migrarea clientilor catre servicii cu valoare adaugata mai mare.

In trimestrul al patrulea, veniturile totale ale companiei au scazut cu 8%, de la 162,6 milioane euro la 149,6 milioane euro, afectate de reducerea tarifelor de interconectare.

Profitul EBITDA a avansat cu 31,8%, de la 30,8 milioane euro la 40,6 milioane euro. Cheltuielile operationale totale, care exclud costurile legate de depreciere, amortizare si cele nerecurente, au scazut cu 15,4% in trimestrul al patrulea.