Retailerii trag tot mai mult la internet. Premiera in Romania. Carrefour, primul lant de hipermarketuri care deschide magazin online si aduce produsele direct la usa clientului
Inceputurile retailului online au insemnat, acum cativa ani, intrarea pe internet a magazinelor cu produse electronice si electrocasnice. Dupa succesul inregistrat, acestea au fost urmate, in scurt timp, de cele de haine sau incaltaminte si iata ca acum a venit randul si marilor lanturi de hypermarketuri.
Grupul de retail Carrefour, al doilea ca marime la nivel mondial si primul din Europa, si-a deschis de curand primul magazin online, de unde clientii pot cumpara produse care sa le fie apoi livrate la domiciliu.
Gama din care acestia pot alege cuprinde alimente (fructe, legume, carne, peste, lactate oua, patiserie si panificatie, bacanie si bauturi), dar si produse non-food, de igiena si uz caznic. De asemenea, iubitorii de produse bio vor gasi o categorie dedicata.
Magazinele online sunt o solutie pentru cei care nu au suficient timp de petrecut la cumparaturi sau care vor sa evite aglomeratia de la fata locului.
Pe de alta parte, sistemul este unul avantajos si pentru retaileri, acestia avand mult mai putine cheltuieli in cazul unui magazin virtual.
Site-ul este deocamdata in versiunea beta, dar mai poate suporta imbunatatiri, iar in zilele de duminica si de sarbatorile nationale nu se fac livrari.
Momentan, singura modalitate de plata acceptata este cea online, cu cardul, dar banii vor fi retrasi din cont doar in momentul primirii produselor. Serviciul este disponibil deocamdata doar in Bucuresti si zonele limitrofe.
Comanda minima care trebuie facuta este de 150 de lei, la care se adauga o taxa de curierat de 15 lei.
Metro ofera de asemenea varianta livrarii la domiciliu pentru cumparaturile facute pe internet, insa este un lant de retail de tipul cash and carry. De asemenea, si Cora, si Profi si-au anuntat intentiile de a face aceasta miscare in mediul virtual.