Preluarea SABMiller, una din cele mai mari tranzactii derulate vreodata, va permite AB InBev sa controleze o treime din piata mondiala a berii.

Potrivit surselor, AB InBev a reusit sa elimine ingrijorarile Executivului comunitar in materie de concurenta dupa ce a acceptat sa vanda mai multe marci de bere din portofoliul SABMiller, precum Peroni, Grolsch si Meantime. In plus, luna trecuta SABMiller a anuntat ca are intentia de a-si vinde operatiunile din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia.

Comisia Europeana urmeaza sa dea publicitatii decizia sa pana in data de 24 mai. Autoritatile din Australia si Africa de Sud au dat deja unda verde acestei tranzactii.

In Romania, grupul SABMiller plc este present prin Ursus Breweries, unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu brandurile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.

Activele din Europa de Est ale SABMiller, preluate de firme de private equity

Activele din Europa de Est ale SABMiller au atras interesul firmelor de private equity Advent International Corp, KKR & Co si BC Partners Holdings Ltd, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

Firmele exploreaza daca vor face o oferta pentru acele active, care ar putea fi evaluate la cinci miliarde de dolari. Ele vor avea nevoie de timp sa evalueze activele iar multi producatori europeni de bere ar putea sa nu fie interesati de aceste active, din cauza cerintelor autoritatilor de reglementare, sustin sursele. Alte companii interesate de aceste active sunt PAI Partners SAS, Bain Capital si Jacobs Holding AG dar inca nu s-a luat nicio decizie, adauga sursele.

Reprezentantii AB InBev, SAB, Advent, Bain, BC Partners si KKR nu au comentat informatia.

Vanzarea ar putea atenua cerintele autoritatilor de reglementare in vederea aprobarii preluarii SABMiller, desi Europa de Est nu face parte din afacerile de baza ale AB InBev.

Luna trecuta, AB InBev a informat Comisia Europeana ca scoate la vanzare operatiunile SABMiller din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia. Verdictul CE este asteptat saptamana viitoare.

In aprilie, AB InBev a acceptat oferta grupului nipon Asahi de a prelua brandurile Grolsch, Peroni si Meantime din Europa, detinute de SABMiller, tranzactia ridicandu-se la 2,55 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari).

Noul gigant va produce 60 miliarde de litri de bere anual

AB InBev a acceptat anul trecut sa achizitioneze SABMiller cu suma de 100 miliarde de dolari, o tranzactie care va crea un gigant al pietei berii ce va domina 30% din piata mondiala de resort.

Impreuna, AB InBev si SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adica de trei ori mai mult decat actualul numar trei mondial - grupul olandez Heineken - si vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicana Corona, la marca australiana Foster si cea chineza Snow, cea mai vanduta marca de bere din lume.

Marii producatori de bere sunt in cautarea de noi segmente de crestere, in conditiile in care piata berii ar urma sa se majoreze cu doar 1% intre 2014 si 2016, din cauza stagnarii de pe pietele dezvoltate. In schimb, berile artizanale, care reprezinta intre 5 si 9% din consum, vor inregistra o crestere a vanzarilor de peste 10% pe an pe pietele cele mai avansate.