Topul producătorilor de cosmetice. Avon rămâne liderul pieţei, urmat de L’Oreal și compania care deține Nivea. Locul 4, ocupat de o firmă 100% românească
Cosmetice
Avon Cosmerics România, filiala din România a grupului american care produce cosmetice, parfumuri şi bijuterii, a rămas liderul pieţei anul trecut, după ce şi-a mărit cifra de afaceri cu 10,6% faţă de 2015, la 550 de milioane de lei (122,3 milioane de euro), reiese din bilanţurile financiare depuse la Ministerul Finanţelor.
Avon a înregistrat în România în 2016 un profit de 61,6 milioane de lei (13,7 milioane de euro), în creştere cu 11,7% faţă de 2015. La finalul anului trecut, compania avea un număr mediu de angajaţi de 330 de persoane, scrie News.ro.
La nivel global, veniturile din 2016 ale Avon Products, compania mama a Avon România, s-au contractat cu 7%, la 5,7 miliarde de dolari. Pierderile au totalizat anul trecut 93 de milioane de dolari, după un rezultat negativ de 797 de milioane de dolari în 2015.
Al doilea cel mai important jucător din piaţa cosmeticelor este producătorul francez L’Oreal care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 314 milioane de lei (69,7 de milioane de euro), în creştere cu 10,6% faţă de 2015, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, unde este menţionat şi un profit de 31,3 milioane de lei (6,9 milioane de euro), în creştere cu 24,3% faţă de anul anterior.
În ceea ce priveşte rezultatele financiare ale L’Oreal Romania, directorul general al companiei din România, Gilles Antoine, a spus în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii că cifra de afaceri înregistrată în România a ajuns la 60 de milioane de euro în 2016.
La nivel global, L’Oreal a înregistrat o cifră de afaceri de 25,8 miliarde de euro în 2016 şi, cu o cotă de piaţă de 12,6%, este lider mondial.
Un alt jucător important este compania producătoare de cosmetice din Germania, care deţine şi brandul Nivea, Beiersdorf. Compania este prezentă pe piaţa românească din anul 2000 şi a ajuns la o cifră de afaceri anul trecut în România de 237 de milioane de lei (52,8 milioane de euro), în creştere cu 10,3% faţă de 2015, reiese din datele Ministerului de Finanţe.
Beiersdorf a înregistrat în România în 2016 un profit de 14,3 milioane de lei (3,1 milioane de euro), în creştere cu 21,2% faţă de 2015. Anul trecut compania avea în medie 57 de angajaţi în România.
Într-o piaţă dominată de multinaţionale, Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 196 milioane de lei (44 de milioane de euro), în creştere cu 14,6% faţă de 2015.
Profitul înregistrat de producătorul român în 2016 a ajuns la 14,9 milioane de lei (3,3 milioane de euro), în creştere cu 6,6% faţă de anul anterior.
Compania clujeană deţinută de familia Turdean avea la finalul anului trecut un număr mediu de angajaţi de 657 de persoane.
Producătorii locali de cosmetice deţin o cotă de 10% dintr-o piaţă de 780 de milioane de euro dominată de multinaţionale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon.
În afară de Farmec, din rândul mărcilor autohtone alte trei business-uri care au un cuvânt de spus în industrie sunt Cosmetic Plant, Elmiplant şi Gerocossen.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS