Topul celor mai valoroase branduri din lume. Google și Apple depășesc 300 mld. dolari fiecare. Companiile chinezești, salt uriaș în clasament
Google
Cele mai valoroase zece branduri la nivel mondial însumează 1,84 trilioane de dolari, primul loc în această ierarhie fiind deţinut de Google, cu o creştere de 23% a valorii brandului, până la 302,1 miliarde de dolari, potrivit clasamentului BrandZ, realizat de Kantar Millward Brown.
Conform sursei citate, valoarea totală a brandurilor din Top 100 BrandZ a cunoscut o creştere record de 21%, aducând un plus de aproape 750 de miliarde de dolari la valoarea totală a clasamentului. Aceasta ajunge, astfel, la 4,4 trilioane de dolari.
Opt dintre mărcile aflate în Top 10 provin din domeniul tehnologiei sau sunt strâns legate de tehnologie. Această categorie continuă să domine clasamentul, cu Google şi Apple pe primele poziţii. Google a înregistrat o creştere a valorii de brand de 23%, până la 302,1 miliarde de dolari, iar Apple - de 28%, până la 300,6 miliarde de dolari.
Topul se continuă cu Amazon, care a ajuns pe locul 3, înaintea Microsoft, cu un salt de 49%, care l-a propulsat la 207,6 miliarde de dolari. În acelaşi timp, Tencent a crescut cu 65%, fapt ce a propulsat brandul la o valoare de 179 miliarde de dolari, în urcare trei poziţii faţă de 2017, până pe locul 5, surclasând Facebook (poziţia 6).
În clasamentul general, printre brandurile din China cu cele mai importante creşteri se află JD.com (locul 59, salt valoric de 94%), Alibaba (locul 9, avans de 92%) şi Moutai (locul 34, creştere de 89%). Valoarea cumulată a primelor 10 mărci din China a avut o creştere anuală de 47%, un ritm mai mult decât dublu faţă de cel al mărcilor din SUA (+23%).
Printre tendinţele-cheie care se evidenţiază în clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 branduri globale din acest an se află faptul că JD.com şi HP au reintrat în top în 2018 anul acesta, dar şi că Spectrum - gigantul american de telecomunicaţii - conduce ierarhia "debutanţilor" în top direct pe poziţia 27, în timp ce Uber intră pe locul 81, iar Instagram pe locul 91.
Potrivit ierarhiei, Adidas, brandul cu cea mai mare creştere în 2017, a ajuns în acest an pe locul 100. Pe de altă parte, în premieră, un brand din Indonezia a intrat în top, respectiv banca regională BCA, pe poziţia 99.
În ultimele 12 luni, retailul a fost categoria cu cea mai mare creştere valorică, de +35%, iar mărcile strâns legate de tehnologie continuă să domine, acestea fiind responsabile pentru mai mult de jumătate (+56%) din valoarea totală a brandurilor din Top 100 BrandZ.
Realizat de Kantar Millward Brown, agenţia de consultanţă de brand şi marketing a WPP, Clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 de mărci la nivel mondial a ajuns la cea de-a 13-a ediţie. Clasamentele BrandZ sunt singurele instrumente de evaluare din lume care ţin cont de ceea ce cred oamenii despre mărcile pe care le cumpără.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS