De asemenea, companiile de retail Kaufland, Metro Cash&Carry si Carrefour au ocupat pozitiile 6, 7 si 8. In topul din acest an Automobile Dacia isi mentine pozitia secunda, iar British American Tobacco se situeaza pe locul 3. De asemenea, producatorul de ingrasaminte Azomures ocupa treapta a 9-a.

Editia din acest an a clasamentului, realizat de Ernst&Young si Doing Business, a generat topuri grupate in 23 de domenii de activitate, iar metodologia de evaluarea a acestora a luat in considerare un set de criterii cantitative (cifra de afaceri raportata de companie, indicatori financiari din contul de profit si pierdere si din bilantul contabil) si criterii calitative (contributia la construirea unui brand local, proiecte de CSR, numar de angajati).

Prezent la lansarea clasamentului, Alexis Karklins Marchay, partner, emerging markets center co-leader Ernst&Young EMEIA, a declarat ca Romania are potential de crestere de 4-5%, insa este nevoie de luciditate si de o poveste proprie pe care sa o ofere lumii.

"Romania are nevoie de luciditate, sa realizeze ca este in competitie cu alte tari. Investitorii se uita atat la diversele topuri realizate de diverse institutii sau companii, dupa anumite criterii, dar si la realitatile pietei. Investitorii cauta noi surse de crestere. Europa de Sud depinde de zona euro, dar credem ca desi va avea o crestere economica modesta in acest an, potentialul tarii este de 4-5% pe an", a spus Marchay, citat de Mediafax.

In acelasi timp, reprezentantul E&Y a aratat ca Romania are nevoie de o poveste de succes proprie pe care sa o ofere lumii pentru a atrage investitori.

"Fie ca va fi o poveste bazata pe infrastructura, pe piata muncii, nu conteaza, are nevoie de o poveste proprie. De asemenea, trebuie sa aiba abilitatea de a atrage experti si oameni bine pregatiti din strainatate, este un mod de a aduce o imagine buna tarii", a adaugat Marchay.