Starbucks deschide luni prima cafenea din nord-estul Romaniei si extinde reteaua la 12 unitati
Lantul american Starbucks va deschide luni prima sa cafenea din nord-estul Romaniei, situata in incinta Palas Mall din Iasi. Numarul unitatilor din reteaua nationala ajunge astfel la 12, a anuntat compania.
Cafeneaua, prima dintre cele doua unitati pe care Starbucks vrea sa le deschida in Palas Mall din Iasi, va avea o suprafata de 150 mp, iar vara va fi completata de o terasa de 100 mp.
Ultima cafenea Starbuck a fost inaugurata pe 19 decembrie in Bucuresti, in incinta Hanului lui Manuc.
In prezent, lantul american are opt locatii in Bucuresti si cate una in Cluj-Napoca, Timisoara si Constanta.
Pe langa cele doua unitati care vor fi deschise in Iasi, Starbucks analizeaza piete precum cele din Sibiu, Craiova si Brasov, vizand sa-si extinda reteaua pana la 30-35 de unitati in urmatorii cinci ani.
Starbucks a inchis recent unitatea din AFI Palace Cotroceni, inlocuita de cafeneaua Brioche Dorée, brandul adus pe piata locala de directorul si actionarii grupului Kenvelo impreuna cu un partener francez. Americanii au semnat insa un contract cu mall-ul pentru un alt spatiu, cu zona de servire, situat aproape de intrarea in cinematograf.
De asemenea, compania vrea sa inchida si sa relocheze anul viitor cafenelele din cladirea America House (Piata Victoriei) si din mall-ul Promenada, pentru prima unitate avand o intelegere pentru un spatiu mult mai mare la intrarea pe Calea Victoriei.
Lantul de cafenele a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 7 milioane de euro pe piata locala, in crestere cu 20% fata de anul precedent.
Starbucks a intrat pe piata din Romania in aprilie 2007, deschizand prima cafenea din Europa Centrala si de Est, ca rezultat al unui joint-venture incheiat cu partenerul sau european, grupul elen Marinopoulos. Grecii au pierdut franciza lantului de cafenele in Romania, actionariatul fiind schimbat la inceputul anului cu un joint venture intre mai multi antreprenori bulgari si compania-mama.
Lantul american are peste 20.000 de cafenele in 65 de tari si este cunoscut si pentru marca proprie de cafea.