Samsonite ii preia pe rivalii de la Tumi, intr-o tranzactie de 1,8 mld. dolari
Grupul american Samsonite, cel mai mare producator mondial de valize si genti de calatorie, a anuntat vineri ca va prelua producatorul american de genti de calatorie de lux Tumi pentru 1,8 miliarde de dolari, o operatiune care, potrivit analistilor, ii va oferi Samsonite posibilitatea de a se extinde pe piata chineza a articolelor de lux, informeaza AFP, preluata de Agerpres.
"Aceasta este o achizitie care va transforma Samsonite. Ea va creste in mod semnificativ prezenta noastra pe segmentul foarte atractiv al gentilor de lux', a precizat directorul general de la Samsonite, Ramesh Tainwala.
Tumi, companie a carei cifra de afaceri a crescut cu 4% pana la 547,7 milioane de dolari in 2015, are in prezent peste 170 de magazine la nivel mondial si intentioneaza sa deschida alte 20 in cursul acestui an. "Samsonite va permite Tumi sa ajunga pe noi piete in plina expansiune, mentinand in acelasi timp calitatea ridicata pentru care marca este renumita", a declarat la randul sau directorul general de la Tumi, Jerome Griffith.
Jackson Wong, analist la Simsen Financial crede ca aceasta preluare este o afacere buna pentru imaginea Samsonite care va beneficia de pe urma asocierii cu o marca premium cum este Tumi. "Chinezilor le place sa cumpere Samsonite. Cu toate acestea, in ultimii ani au inceput sa se reorienteze spre gentile de lux iar acest lucru explica de ce Samsonite a decis sa se consolideze pe segmentul de varf", a apreciat Jackson Wong.
Infiintat in 1910 la Colorado, grupul Samsonite a fost in pragul falimentului in 2003 pentru ca in 2007 sa fie preluat de fondul britanic CVC Capital Partners. Incepand din 2012 si pana in present, Samsonite a derulat noua achizitii si intentioneaza sa-si dubleze vanzarile anuale pana la 4,7 miliarde dolari in 2020.