Profitul brut a depasit cu 87% prognoza din Bugetul de Venituri si Cheltuieli pe 2015, pentru intervalul ianuarie-iulie 2015. Acesta s-a ridicat la 21,6 milioane de lei (4,8 milioane de euro). 

Fata de primele sapte luni ale anului trecut, cel mai mult au crescut veniturile din servicii financiare (+25%), colete si cele aferente serviciului confirmare de primire, cu 10,7%, respectiv 6%.

Veniturile totale s-au ridicat, intre ianuarie - iulie 2015, la 655 de milioane de lei (147 de milioane de euro), iar cheltuielile - la 633 de milioane de lei (142 de milioane de euro). 

"In acest an, Posta Romana va ramane in marja profitabilitatii, cu un rezultat pozitiv estimat la 1,6 milioane de lei, in conditiile in care ne-am propus un plan amplu de investitii, poate cel mai important din ultimii 10 ani. In contextul unei piete cu tot mai multi competitori, fara o concentrare a unei ponderi semnificative din resursele financiare pe investitii nu putem aspira, in anii urmatori, la mentinerea pe aceasta traiectorie profitabila si la crestere. Posta Romana are nevoie de servicii performante, de o relatie corecta si prietenoasa cu clientii si cu partenerii de business, de tehnologii moderne, simultan cu respectarea obligatiilor catre actionarul principal, statul roman", a declarat Alexandru Petrescu, director general Posta Romana. 

Operatorul national de servicii postale a planificat pentru 2015 investitii de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua si in 2016.

Printre proiectele ample demarate in acest an se numara cel de optimizare si dezvoltare a retelei de comunicatii electronice a Postei Romane. De asemenea, Posta Romana a utilat intreaga flota auto a companiei cu sistem de monitorizare GPS, o investitie esentiala pentru eficientizarea activitatii de distributie, precum si pentru reducerea cheltuielilor de transport. 

Posta Romana va demara in 2015 si lucrari de reabilitare a unor cladiri importante aflate in proprietatea companiei.

Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea, 25%.

Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. Peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie. 

Compania a incheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi.