Producatorul nipon de airbaguri Takata a cerut falimentul. Ce se intampla cu fabricile si angajatii din Romania
Takata
Producatorul nipon de componente auto Takata Corporation a cerut intrarea in faliment in SUA si Japonia, compania fiind puternic indatorata in urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declansare, scrie BBC News.
Intrarea in faliment ar fi o etapa in reorganizarea Takata, care negociaza de cateva luni o infuzie de capital din partea companiei Key Safety Systems, care ar crea o alta entitate juridica pentru preluarea unei parti din actiunile consortiului japonez.
Compania Key Safety Systems (KSS), cu sediul in SUA, a cumparat toate operatiunile Takata, mai putin cele care se ocupa de airbaguri. Tranzactia de 1,6 mld. dolari a fost anuntata dupa ce gigantul japonez a cerut protectia falimentului in SUA, o actiune similara avand loc si in Japonia.
“Desi Takata a fost implicata in scandalul global al rechemarii masinilor cu airbaguri defecte, compania are oameni bine pregatiti, are sedii in toata lumea si produce in continuare volane, centuri de siguranta si ale componente de foarte buna calitate”, a declarat directorul executv al KSS, Jason Luo.
Peste 100 de milioane de masini echipate cu airbaguri Takata, din care 70 de milioane doar in SUA, au fost rechemate din 2007, de cand au inceput problemele. Este cea mai ampla rechemare de siguranta din istorie.
In ianuarie, Takata a fost de acord sa plateasca 1 mld. de dolari penalitati in SUA si si-a recunoscut vinovatia. Astfel, compania a platit o amenda de 25 de mil. dolari, 125 mil. dolari catre cei care au fost raniti din cauza defectiunii la airbaguri, precum si 850 de mil. dolari catre producatorii de masini care au folosit airbagurile defecte.
Dar compania se confrunta in continuare cu procese in SUA si ar putea plati inca 9 mld. dolari catre clienti precum Honda, BMW si Toyota, pentru pagubele provocate de rechemari.
Actiunile Takata au fost suspendate de la Bursa din Tokyo, iar compania va fi delistata pana la sfarsitul lunii iunie. Companiile mici care vor fi afectate de falimentul Takata vor fi sprijinite, inclusiv prin imprumuturi garantate de stat, a declarat ministrul nipon al comertului, Hiroshige Seko.
Ce se intampla cu fabricile Takata din Romania
Takata Emea, care gestioneaza operatiunile producatorului de componente auto in Europa, Orientul Mijlociu si Asia, a anuntat ca va continua investitiile in fabricile detinute in Romania, respectiv in Arad si Sibiu, unde va angaja cel putin 400 de persoane in urmatoarea perioada.
Georg Lamerz, asociat in cadrul Takata Emea, care are sediul in Germania si gestioneaza operatiunile producatorului de componente auto in Europa, Orientul Mijlociu si Asia, a declarat ca situatia financiara a acestei companii este ”solida”, lasand sa se inteleaga ca o eventuala procedura de faliment initiata de ”compania mama” nu ar afecta functionarea fabricilor.
”Takata Emea are o situatie financiara solida. Ea se intemeiaza pe o buna relatie cu clientii, de sprijin”, a spus Georg Lamerz saptamana trecuta, citat de News.ro.
Acesta s-a referit si la situatia fabricilor din Romania, afirmand ca ”inregistreaza in prezent foarte bune performante, incununate de o situatie financiara puternica”.
”De exemplu, in Arad am demarat de curand un proiect de majorare a capacitatii de productie cu 500 de metri patrati pentru fabricarea de centuri de siguranta. Acest proiect implica o investitie de aproape 1.000.000 euro si va fi finalizat in urmatoarele cateva luni”, a spus sursa citata.
Oficialii companiei spun ca in Romania sunt ”intr-un proces continuu de recrutare de noi angajati”.
”In prezent, in Arad activeaza aproximativ 4.500 de salariati si intentionam sa angajam inca vreo 200 de persoane in urmatoarele trei luni. In fabrica din Sibiu avem aproximativ 3000 de salariati, iar angajarile continua, fiind necesar a se ocupa inca aproximativ 200 de noi pozitii. De asemenea, in urma cu doar cateva luni am marit capacitatea de productie cu inca 600 de metri patrati”, a mai declarat Georg Lamerz.
Fabrica Takata din Arad are trei sectii, una de volane, a doua de centuri de siguranta si una de scularie, amplasate in doua locatii si desfasurate pe aproximativ 25 de hectare de teren, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din judet.
Sub umbrela consortiului japonez mai functioneaza o fabrica si in Sibiu, unde se produc saci pentru airbag-uri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS