Ce se intampla cu cei 4.500 de angajati ai Takata de la Arad, in cazul unui eventual faliment al corporatiei japoneze
Takata
Liderii sindicali ai angajatilor din fa brica Takata din Arad afirma ca nu exista niciun risc de inchidere a halelor de productie in eventualitatea unui faliment al corporatiei japoneze, procedura anuntata de presa internationala, unitatea de productie din Romaniafiind una dintre cele mai profitabile entitati ale corporatiei, care face permanent angajari, datorita volumului mare de munca.
Fabrica Takata din Arad, care produce volane si centuri de siguranta pentru autoturisme, a incheiat noul contract colectiv de munca pentru cei aproximativ 4.500 de angajati, valabil pana in 2019, care prevede si cresteri salariale de la 1 iulie 2017, scrie News.ro.
Sindicatul ”Europa” de la SC Takata Romania SRL, societate care opereaza fabrica de componente auto din Arad, a anuntat incheierea noului contract colectiv de munca pentru cei aproximativ 4.500 de angajati.
Liderul sindical, Lucian Lengyel, a declarat, luni, ca negocierile cu board-ul companiei pentru noul contract colectiv de munca au fost incheiate vineri, iar documentul prevede atat salarii mai mari cat si conditii de munca mai avantajoase.
”Negocierile cu board-ul s-au derulat pe perioada a doua luni, iar in acest moment putem anunta ca avem un nou contract colectiv de munca, valabil pentru perioada 2017-2019. De la 1 iulie 2017, salariile in fabrica din Arad vor creste, dar avem si o reglementare mult mai favorabila a relatiilor de munca”, a spus Lengyel, care nu a putut da publicitatii procentul cresterilor salariale, afirmand insa ca din iulie ”salariile vor fi printre cele mai competitive din aceasta parte a Europei”.
Referitor la informatiile publicate in presa internationala, potivit carora ”corporatia mama” ar putea declansa procedura de faliment, liderul sindical din Arad afirma ca aceasta actiune ”nu ar fi urmata de dizolvarea companiei”.
”Desi board-ul ne tine la curent cu evolutia companiei, nu am primit o informare pe cale oficiala despre o eventuala procedura de faliment. Totusi, e important de precizat ca aceasta procedura nu ar inseamna o dizolvare, ci ar urmari interesul companiei. Au trecut si alte corporatii prin astfel de proceduri de reorganizare, iar fabricile nu au fost afectate”, spus Lengyel.
Conform liderului de sindicat, ”fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entitati de sub umbrela Takata si nu s-ar pune problema inchiderii”.
”Indiferent de evolutia din punct de vedere juridic, fabrica din Arad va ramane in functiune. Exista si au existat mereu investitori interesati de aceasta unitate”, a mai spus liderul sindical.
Lucian Lengyel a adaugat ca fabrica face permanet angajari datorita volumului mare de munca.
”Avem foarte multe contracte in derulare si chiar organizarea concediilor in aceasta perioada ne pune probleme serioase, pentru ca avem nevoie de oameni la posturi. Facem in permanenta angajari si se acorda diverse stimulente pentru a creste cat mai mult gradul de retentie a personalului. Nu se pune problema de concedieri”, a mai spus liderul sindical.
Potrivit reprezentantilor Agentiei Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca Arad, Takata Arad are notificate 17 posturi vacante in momentul de fata, insa la inceputul anului avea aproximativ 150 de posturi libere.
Fabrica Takata din Arad are trei sectii, una de volane, a doua de centuri de siguranta si una de scularie, amplasate in doua locuri si desfasurate pe aproximativ 25 de hectare de teren, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din judet. Sub umbrela consortiului japonez mai functioneaza o fabrica si in Sibiu, unde se produc saci pentru airbag-uri.
Presa internationala a scris ca Takata Corporation ar putea cere intrarea in faliment, pana la finele lunii iunie, compania fiind puternic indatorata in urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declansare.
Bursa de la Tokyo a anuntat, vineri, ca a suspendat de la tranzactionare actiunile Takata, in urma informatiilor din presa legate de posibila intrare in faliment a companiei.
Intrarea in faliment ar fi o etapa in reorganizarea Takata, care negociaza de cateva luni o infuzie de capital din partea companiei Key Safety, care ar crea o alta entitate juridica pentru preluarea unei parti din actiunile consortiului japonez.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS