Cei doi producatori de automobile discuta inca detaliile parteneriatului, dar acordul urmeaza sa includa majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari si dezvoltarea si fabricarea in comun a unor automobile compact low-cost destinate pietelor Asiei de Sud-Est, noteaza Financial Times, preluat de Mediafax.

Peugeot spera sa poata anunta oficial acordul in primul trimestru al anului viitor, au declarat doua surse apropiate situatiei. Grupul francez are o nevoie disperata sa reduca dependenta de piata auto europeana. Reprezentantii Peugeot si ai Dongfeng au refuzat sa comenteze.

Peugeot a inchis in acest an o fabrica mare, pentru prima oara in ultimii 30 de ani, si a redus forta de munca, in conditiile in care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii. Recent, Peugeot a angajat un fost director de la Renault, care sa coordoneze extinderea internationala.

Grupul are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng in China, dar este inca in urma unor companii concurente precum Fiat si Volkswagen pe piete ca America de Sud si Renault-Nissan pe pietele din Asia de Sud-Est.

Producatorii auto recurg tot mai mult la aliante si companii mixte pentru a-si extinde operatiunile si a eficientiza costurile, dar un acord intre Peugeot si General Motors pentru fabricarea si utilizarea in comun a unor produse si furnizori nu a adus rezultatele scontate.

Negocierile continua intre Dongfeng si Peugeot pentru a stabili cat va plati grupul chinez pentru o participatie la Peugeot. Sursele au precizat ca exista inca posibilitatea ca negocierile sa esueze, desi probabilitatea este tot mai mica.

Cea mai probabila varianta este ca Dongfeng si statul francez sa primeasca participatii de 17,6% fiecare la Peugeot, potrivit unei analize efectuate de Macquarie. Familia Peugeot ar pastra o detinere de 16,5% la compania franceza, iar GM 4,5%. In aceste conditii, familia Peugeot ar pierde controlul asupra companiei fondate in 1882.

Dongfeng, cu sediul in Wuhan, in centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producatori auto din aceasta tara, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez detine deja o companie mixta cu Peugeot si alte trei cu Honda, Kia si Nissan, iar saptamana trecuta a semnat un acord pentru o companie mixta cu Renault.

Daca acordul cu Peugeot va fi aprobat de autoritatile de la Beijing, asocierera ar putea propulsa Dongfeng pe piata mondiala, ceea ce niciun producator auto chinez de stat nu a mai reusit. Grupul chinez Geely, care a cumparat Volvo Cars de la Ford, in 2010, este proprietate privata.

Peugeot realizeaza 60% din productia de automobile a Frantei, unde are aproape 100.000 de angajati.