Peugeot il ia sef pe numarul doi de la Renault. Carlos Tavares va prelua functia de CEO al PSA Peugeot Citroen
Carlos Tavares, fost director operational executiv (COO) la Renault (Foto: AFP/Mediafax)
Directorul general al PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin, se pregateste sa se retraga anul viitor, urmand sa fie inlocuit de Carlos Tavares, fost director operational executiv (COO) la Renault, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situatiei, scrie Mediafax.
In prima faza, Tavares ar urma sa activeze ca secundul lui Varin (61 de ani), care se concentreaza in aceasta perioada pe negocierile privind extinderea parteneriatului cu grupul chinez Dongfeng Motor, au afirmat sursele citate.
Tavares (55 de ani) nu a semnat inca vreun contract, iar consiliul de administratie al Peugeot nu a avizat numirea acestuia, a adaugat una dintre surse.
Contactat de Bloomberg, purtatorul de cuvant al Peugeot Pierre-Olivier Salmon a refuzat sa comenteze informatiile. De asemenea, Tavares nu a raspuns intrebarilor jurnaliştilor.
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a raportat o pierdere operationala de 510 milioane euro la divizia auto in prima jumatate a acestui an. Compania incearca sa-şi reduca dependenta de piata europeana, unde inregistreaza in prezent mai mult de jumatate din vanzari.
Surse apropiate discutiilor au declarat in luna octombrie ca Peugeot a propus actionarilor o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, in urma careia Dongfeng Motor şi statul francez ar urma sa preia cate 20% din actiuni. Cele doua companii s-au asociat intr-o companie mixta şi produc autoturisme in China.
Tavares a demisionat la finele lunii august de la Renault, unde, ca director operational, era secundul directorului general Carlos Ghosn. El declara, cu scurt timp inainte, ca doreşte sa obtina functia de top la un alt producator auto, deoarece Ghosn (59 de ani) nu intentioneaza sa plece.
Varin este CEO al Peugeot din 2009, iar contractul sau a fost prelungit in luna martie pentru inca patru ani. Sub indrumarea sa, Peugeot a prezentat un plan care prevede reducerea investitiilor, eliminarea a 11.200 de locuri de munca şi inchiderea unei fabrici de langa Paris, pentru a opri pierderile şi a reduce excesul de capacitate de productie. De asemenea, numarul directorilor din consiliul de administratie a fost redus de la 6 la 4.
Peugeot a obtinut recent un acord pe trei ani cu sindicatele care prevede reducerea compensatiilor pentru ore suplimentare şi inghetarea salariilor, compania garantand in schimb ca va continua investitiile in Franta şi nu va mai inchide vreo fabrica din tara pana in anul 2016.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS