"Nu mi-am atins niciodata obiectivul“ sau de ce s-au saturat directorii de vanzari de targete calculate dupa formule matematice
Peste doua treimi (78%) dintre managerii de vanzari din industria farma sustin ca obiectivele de vanzari sunt rezultatele unei formule matematice, iar jumatate dintre acestia ar schimba sistemul de alocare a cotelor de vanzari pentru obiectivele subordonatilor lor, arata un studiu realizat de firma de cercetare de piata Mercury Research.
Cercetarea, realizata pe un esantion de 49 de directori regionali de vanzari din 28 de companii locale, s-a efectuat online in perioada martie- iunie 2011. Autor al studiului a fost si firma de consultanta in domeniul vanzarilor Iordacheiordache T&D, scrie Ziarul Financiar.
"Aproape jumatate dintre respondenti sunt nemultumiti de felul in care cotele de vanzari sunt distribuite (de catre ei!) subordonatilor lor. Poate avea legatura si cu dificultatile economice actuale, insa problema este mai profunda. Daca un manager nu stapaneste procesul de alocare a obiectivelor, el are dificultati in a stapani pe termen mediu si lung modul in care angajatul se va dezvolta in vederea atingerii acestora. Si asta se intampla frecvent in organizatii. Sunt agreati algoritmi de alocare identici in toata organizatia, fara sa se tina seama de portofoliul in cauza (de exemplu, au acelasi algoritm pentru produse generice de volum ca si pentru produse inalt specializate)", spune Nicolae Iordache Iordache, managing partner in cadrul Iordacheiordache T&D si autor al studiului.
Cosmin Podelean, manager national de vanzari in cadrul distribuitorului de medicamente Farmaceutica Remedia, crede insa ca nu exista o alta metoda in afara de cea matematica pentru stabilirea obiectivelor de vanzari. In opinia sa, obiectivele de vanzari pot fi setate in functie de evolutia pietei, de rezultatele companiei si de evolutia cotei de piata a companiei in ultimii doi ani.
"Oamenii de vanzari nu vor fi niciodata multumiti de obiectivele pe care le au, pentru ca acestea sunt stabilite in asa fel incat sa nu fie tangibile. Desi vanzarile sunt locomotiva fiecarei companii, atingerea obiectivelor inseamna costuri suplimentare pentru patron. Nu mi s-a intamplat niciodata sa ating obiectivul in proportie de 100%, poate doar am ajuns foarte aproape sa-l ating, prin 2005, 2006 sau 2007", a afirmat Podelean.
Autorii studiului spun ca stabilirea obiectivelor de vanzari ar trebui sa fie la fel de importanta pentru dezvoltarea managerilor cum este oferirea de feedback sau de coaching. "Directorii ar trebui sa fie invatati ca, atunci cand stabilesc obiectivele de vanzari, trebuie sa ia in calcul multe variabile, cum ar fi: performanta teritoriului in vanzarile actuale, proportia din intreaga piata sau din totalul vanzarilor a fiecarui teritoriu, cota de piata prezenta si perspectivele companiei, nivelul de pregatire al angajatului etc. Variabilele sunt mult prea multe, iar companiile (si uneori si managerii, din pacate) prefera obiectivitatea unor formule matematice sofisticate in locul subiectivismului managerilor de zona. Companiile ar trebui sa incurajeze insa un subiectivism educat tocmai pentru ca managerii se adreseaza subiectilor!", a adaugat Iordache.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS