MOL: Piata carburantilor ar putea creste usor in 2015, pe fondul avansului vanzarilor de masini. Planurile ungurilor in Romania
Benzinarie MOL
Piata de carburanti din Romania ar putea stagna sau creste usor in acest an, sustinuta de factori precum avansul vanzarilor de masini noi, a declarat Kinga Daradics, directorul general al MOL Romania.
"Suntem precauti, dar si optimisti in privinta evolutiei pietei in 2015. Credem ca este posibila o stagnare a vanzarilor de carburanti in volum, sau chiar o usoara crestere. Este greu de facut previziuni. Spre exemplu, anul trecut am vazut cum estimarile despre piata carburantilor vehiculate pe parcursul anului au variat de la minus 3% la minus 13%", a afirmat Daradics intr-o intalnire cu presa.
MOL Romania face parte din grupul ungar de petrol si gaze MOL si activeaza pe piata romaneasca a distributiei de carburanti din 1995.
Daradics a adaugat ca piata ar putea fi impulsionata inclusiv de proiectele de infrastructura "doar daca progreseaza si produc rezultate".
La randul sau, Lars Höglund, vicepresedinte senior al diviziei de retail din MOL, a afirmat ca grupul MOL vrea sa ajunga intre primii trei distribuitori de carburant pe fiecare piata in care activeaza, iar Romania este a treia cea mai importanta piata pentru grupul ungar.
"Romania este o piata cheie pentru MOL, intre primele trei in care grupul ungar este prezent. Vrem sa imbunatatim reteaua, piata romaneasca are potential de crestere. Vrem sa continuam sa investim in Romania. Cautam constant oportunitati de extindere a retelei, atat green-field, cat si achizitii de statii existente", a spus Höglund.
MOL a investit in 2014 in Romania aproximativ 11 milioane de euro in deschiderea a 12 benzinarii si va continua sa investeasca pe piata locala.
Anul trecut, grupul ungar a cumparat de Eni Italia peste 200 de benzinarii in Romania, Cehia si Slovacia. Eni detinea in Romania 42 de statii de distributie a carburantilor care operau sub marca Agip.
MOL a anuntat luni ca a finalizat achizitia celor 42 de benzinarii cumparate de la Eni, si a ajuns la o retea de aproximativ 200 de unitati de distributie a carburantilor in Romania. Tranzactia a fost perfectata in luna mai a anului trecut, iar MOL a ajuns sa detina aproximativ 2.000 de statii de distributie a carburantilor in 11 tari. Daradics a precizat ca rebrandingul statiilor Agip va fi incheiat "probabil" pana la sfarsitul acestui an.
La nivel de strategie internationala, grupul ungar se va concentra pe segmentul vanzarii de produse non-fuel, pe care MOL il vede crescand "agresiv" in urmatorii doi ani.
"Cand vorbim de reteaua de distributie nu ne mai gandim ca suntem o companie petroliera, ci trebuie sa gandim ca o companie de servicii sau ca un retailer. Non-fuel business va creste agresiv in urmatorii ani, va avea o crestere de doua cifre", a mai spus Höglund.
Pe acelasi subiect: