"Este greu sa facem acum previziuni clare privind evolutia pieței pana la sfarsitul anului, dar cel mai probabil piata va ramane sub presiune. Nivelul cresterii economice nu pare sa poata sustine o revenire a pietei in acest an", arata MOL Romania, ca raspuns la o solicitare Mediafax.

In primul semestru, economia a crescut cu 2,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa Romania a intrat in recesiune tehnica pentru ca Produsul Intern Brut a scazut doua trimestre consecutiv fata de cel anterior. 

In primele sase luni, piata carburantilor a scazut cu circa 2% comparativ cu intervalul similar din 2013. 

MOL Romania arata ca in primul trimestru aceasta a avut o evolutie pozitiva si s-a plasat mai aproape de potentialul sau, ca urmare a evolutiei economiei, insa, incepand cu al doilea trimestru, schimbarile aduse regimului fiscal, care nu tin de evolutia organica a pietei, au creat o distorsiune in obiceiurile de consum, astfel ca piata carburantilor a scazut. 

"Din evaluarile noastre, nu rezulta ca s-ar fi diminuat in mod semnificativ activitatea de transport, ci doar ca marile companii din domeniu au ales sa alimenteze dincolo de granita Romaniei, dupa ce majorarea accizelor a urcat pretul motorinei peste nivelul din alte tari din regiune", potrivit companiei. 

Guvernul a introdus, de la 1 aprilie, o acciza suplimentara de 7 eurocenți pe fiecare litru de carburant comercializat in Romania.  De asemenea, autoritatile au impus un impozit pe constructii speciale, din care estimeza ca va colecta in acest an 1,5 miliarde de lei. 

Vanzarile MOL Romania au stagnat in primul semestru, la 236.000 de tone, ponderea majoritara fiind detinuta de motorina.