Kingfisher renunta la preluarea Mr Bricolage, in urma opozitiei actionarilor companiei franceze
Mr Bricolage. Foto: Mediafax
Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher renunta la preluarea Mr Bricolage, intrucat in urma opozitiei ANPF, care detine 41,9% din compania franceza, nu a putut fi prelungit termenul limita, stabilit initial la 31 martie, pentru obtinerea acordului autoritatilor de reglementare.
In 23 iulie 2014, Kingfisher a incheiat un acord angajant cu actionarii principali ai Mr Bricolage pentru preluarea titlurilor detinute de acestia, cu conditia acceptului autoritatilor anti-trust. Acordul prevedea ca intelegerea va fi anulata daca acceptul autoritatilor de reglementare nu va fi obtinut pana la 31 martie 2015, dar era posibila o prelungire a acestui termen, se arata intr-un comunicat al Kingfisher, citat de Mediafax.
Retailerul britanic mentioneaza insa un comunicat din 27 martie 2015 al ANPF, o organizatie controlata de francizati ai Mr Bricolage care detin 41,9% din actiunile companiei franceze, in care acestia comunica decizia de a refuza orice prelungire a termenului de 31 martie 2015.
"In aceste conditii, in pofida eforturilor Kingfisher de a finaliza tranzactia si in urma pozitiilor exprimate de ANPF si Mr Bricolage, nu poate fi obtinut acordul autoritatilor anti-trust pana la 31 marite 2015, iar acordul din iulie 2014 va cadea", se arata in comunicatul Kingfishe, care precizeaza ca retailerul britanic va analiza toate optiunile aflate la dispozitia sa.
Kingfisher, care in 2013 a preluat magazinele Bricostore din Romania, a anuntat in aprilie 2014 ca inaintat o oferta de 275 de milioane de euro pentru Mr Bricolage, cu trei magazine pe piata romaneasca, anticipand atunci incheierea tranzactiei pana la finele anului financiar 2014-2015.
Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, viza preluarea participatiei de 41,9% detinuta de ANPF si pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un pret de 15 euro pe actiune.
In Romania, Kingfisher a inregistrat vanzari in valoare de 68 milioane de lire sterline (84,3 milioane euro) in primele noua luni ale anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-octombrie, pierderile situandu-se la 9 milioane de lire sterline (11,16 milioane euro). Aceste pierderi includ costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor din Romania in formatul Brico Depot, actiune anuntata anterior, potrivit Kingfisher.
Grupul britanic concureaza pe piata romaneasca cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker si Leroy Merlin.
Pe acelasi subiect: