Luna trecută, directorul general al Continental, Elmar Degenhart, în vârstă de 61 de ani, a anunţat că va demisiona la 30 noiembrie din cauza unor probleme de sănătate.

Inginerul Setzer, în vârstă de 49 de ani, şi-a petrecut întreaga viaţă profesională la Continental, al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope. El a condus divizia auto şi divizia de anvelope.

În ianuarie 2018, acţiunile Continental au atins un nivel record, după ce compania a confirmat informaţia publicată de Bloomberg că ia în considerare opţiuni pentru eficientizarea structurii. De atunci s-au făcut puţine progrese cu acest proiect, ceea ce a contribuit la reducerea cu aproape două treimi a capitalizării de piaţă.

Continental ar putea lua în calcul separarea de divizia care produce sisteme de transmisie, Vitesco, în 2021, dacă pieţele continuă să se redreseze, a anunţat săptămâna aceasta directorul financiar Wolfgang Schaefer. În aprilie, Consiliul director al Continental a renunţat la planurile de listare a diviziei, din cauza efectelor pandemiei.

De asemenea, Continental AG a avertizat că va înregistra în trimestrul patru din 2020 costuri suplimentare legate de programul de restructurare anunţat anterior, care vor afecta profitul net, dar se aşteaptă la un flux de numerar pozitiv în 2020, chiar dacă pandemia a afectat cererea.

Compania anunţase că ar urma să-şi scadă costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi să extindă un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume. Operaţiunile din Germania ale grupului ar urma să fie grav lovite, cu 13.000 de posturi care vor fi mutate în alte zone sau eliminate. Grupul Continental are aproximativ 232.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 59.000 în Germania.

Costuri suplimentare în urma restructurării şi deprecierii activelor, legate de programul 'Transformation 2019-2029', vor fi înregistrate în trimestrul patru din 2020. Măsurile de restructurare vor afecta profitul operaţional şi profitul net atribuibil acţionarilor, se arată în comunicatul Continental.

Miercuri, Continental a dat publicităţii noile sale estimări pentru 2020, conform cărora vânzările consolidate ar urma să se situeze la aproximativ 37,5 miliarde de euro, iar marja de profit ajustat la aproximativ 3%.

La divizia auto, vânzările ar urma să totalizeze 22 miliarde de euro în 2020, iar marja de profit ajustat la această divizie va fi de aproximativ minus 1,5%, a informat Continental.

Grupul Continental este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.

Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi.