Compania a anunțat că se aşteaptă la un flux de numerar pozitiv în 2020, chiar dacă pandemia de coronavirus (COVID-19) a afectat cererea, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope anunţase că ar urma să-şi scadă costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi să extindă un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.

Operaţiunile din Germania ale grupului ar urma să fie grav lovite, cu 13.000 de posturi care vor fi mutate în alte zone sau eliminate. Grupul Continental are aproximativ 232.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 59.000 în Germania.

Luna trecută, directorul general al Continental, Elmar Degenhart, a anunţat că va demisiona la 30 noiembrie din cauza unor probleme de sănătate.

Costuri suplimentare în urma restructurării şi deprecierii activelor, legate de programul ”Transformation 2019-2029”, vor fi înregistrate în trimestrul patru din 2020. Măsurile de restructurare vor afecta profitul operaţional şi profitul net atribuibil acţionarilor, se arată în comunicatul Continental.

Miercuri, Continental a dat publicităţii noile sale estimări pentru 2020, conform cărora vânzările consolidate ar urma să se situeze la aproximativ 37,5 miliarde de euro, iar marja de profit ajustat la aproximativ 3%.

La divizia auto, vânzările ar urma să totalizeze 22 miliarde de euro în 2020, iar marja de profit ajustat la această divizie va fi de aproximativ minus 1,5%, a informat Continental.

În trimestrul trei din 2020, vânzările au scăzut la 10,3 miliarde de euro, de la 11,1 miliarde de euro în perioada similară din 2019, în timp ce profitul operaţional ajustat a urcat la 832 milioane de euro, de la 612 milioane de euro.

Pierderile înainte de taxe şi dobânzi s-au atenuat la 673 milioane de euro, de la 1,971 miliarde de euro În trimestrul trei din 2019.

Grupul Continental este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.

Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. La finalul anului 2018, Continental avea peste 20.000 de angajaţi în România, din care o treime erau ingineri şi informaticieni în centrele de cercetare şi dezvoltare.