Gigantul media francez Vivendi si-a marit profiturile datorita casei de discuri pe care o detine, Universal Music Group
Castigurile Universal Music Group, mai mari cu 31,8% in ultimul an fiscal, au marit profiturile Vivendi, concern media din Franta, cu 5,3%. Vivendi a reusit, astfel, sa obtina 1,5 miliarde de euro chiar daca cifra de afaceri a scazut cu 1,36%, adica 6,78 miliarde de euro.
Universal Music Group, cea mai mare casa de discuri din lume, a raportat in trimestrul trei al acestui an castiguri de 112 milioane de euro. Compania are in repertoriu nume mari in muzica precum Robbie Williams si U2. Performanta reusita de UMG i-a facut pe analistii financiari sa considere ca industria muzicala incepe sa-si revina dupa un deceniu de declin.
Trustul media a vandut recent 3 procente din actiunile Activision Blizzard (divizia de jocuri pentru computer si console), cele peste 300 de milioane de euro contribuind la achizionarea “recording music division” a casei de discuri britanice EMI. Pentru ca Universal Music Group sa-si adauge in portofoliu label-urile EMI (Blue Note, Capitol, Parlophone si Virgin Records), Vivendi a platit fostului proprietar, colosul financiar Citigroup, aproape 1,5 miliarde de euro.