eMAG anunta o cifra de afaceri de 1,39 mld. lei, in crestere cu 28%. Retailerul vrea sa ajunga la 200 de puncte de livrare, din care 120 cu Posta Romana
Iulian Stanciu, CEO eMAG, si Bob van Dijk, CEO Naspers
Retailerul online eMAG a avut o crestere de 28% a cifrei de afaceri in Romania, la 1,39 miliarde de lei, ca urmare a extinderii accelerate a gamei de produse, a cresterii de piata si a cresterii volumului cumparaturilor online, a anuntat compania.
eMAG a inregistrat, totodata, in 2015, o cifra de afaceri de 1,95 miliarde de lei in toate tarile, cu 56% mai mare fata de anul precedent, extinderea regionala fiind motorul principal al dezvoltarii.
„Romania este o piata cheie pentru Naspers, iar comertul online este unul dintre sectoarele cu cea mai rapida crestere din regiune in urmatorii ani. Business romanesc, lider in ecommerce, creat si condus de o echipa talentata si dedicata, eMAG este in pozitia ideala sa beneficieze de aceasta crestere. Ne bucura faptul ca putem sustine aceste planuri”, a spus Bob van Dijk, CEO Naspers.
Investitiile realizate anul trecut de eMAG au insumat 48 de milioane de euro. Principalele directii au fost dezvoltarea regionala a companiei, care a atras investitii de 24 de milioane de euro si dezvoltarea tehnologiei eMAG (18 milioane de euro). Inca 6 milioane de euro au fost investite in dezvoltarea de noi categorii, a brandului, dezvoltarea logistica si a angajatilor prin programe speciale de formare.
Peste un milion de produse si 4.000 de magazine partenere
Potrivit lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, retailerul este in prezent cel mai mare centru comercial, cu peste un milion de produse si 17.000 de branduri.
“Vom investi in diversificarea categoriilor de produse, in dezvoltarea lor in profunzime si in cresterea accelerata a platformei Marketplace. Intr-un an vrem sa ajungem la 4.000 de magazine partenere. Marketplace eMAG este cea mai mare oportunitate de crestere pentru orice comerciant”, a mai spus Stanciu.
Totodata, pentru imbunatatirea timpului de livrare, eMAG vrea sa ajunga la 200 de puncte de livrare in Bucuresti si in tara, pana la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Posta Romana. eMAG lanseaza pentru Bucuresti si serviciul de livrare in 2 ore, disponibil non-stop, indiferent de ora sau zi a saptamanii.
In august 2016, echipa grupului eMAG (care include alaturi de eMAG si Conversion, Depanero si FashionDays) avea 2.900 de oameni, din care 83% lucreaza in Romania.
Dezvoltarea tehnologica este realizata de o echipa formata din 600 de ingineri IT, iar in urmatorii doi ani eMAG va angaja alti 300 de programatori care vor lucra la dezvoltarea platformei.
Anul acesta va fi lansat, cu sustinerea Naspers, eMAG Labs, un centru de testare si implementare de tehnologii noi (VR, IoT, machine learning) pentru ecommerce. Solutiile dezvoltate de eMAG Labs vor fi folosite de Naspers la nivel global.
Companie romaneasca fondata in 2001, eMAG este un pionier al pietei de comert online din Romania si a devenit un lider cu prezenta in Bulgaria, Ungaria si Polonia. In 2012, a fost preluata de fondul de investitii Naspers, prezent in 130 de tari. Naspers este listata la bursa din Johanesburg (NPN.SJ) si prin certificate americane de depozit (ADR) la bursa din Londra (LSE: NPSN).
Pe acelasi subiect: