Outletul, la fel ca orice alt magazin, are o durata de viata nedeterminata, spre deosebire de bazar, care este deschis pentru o perioada limitata de timp.

"Conceptul de retail bazar reprezinta un model de afacere cu o serie de avantaje, in aceeasi masura valabile atat in perioada de criza, cat si in perioade de dezvoltare economica normala", afirma Szabolcs Nemes, Senior Project Manager in cadrul Roland Berger Strategy Consultants Romania.

Nemes considera ca avantajele acestuia sunt relevante atat pentru clienti, cat si pentru comerciant, care poate fi specializat numai pe operare de lanturi de magazine de tip bazar sau poate avea astfel de unitati de vanzare in completarea portofoliului de magazine primar.

Printre avantajele pe care le ofera comerciantului se numara, potrivit lui Nemes, imbunatatirea vitezei de rotatie a stocurilor, obtinerea facila de lichiditati, in conditiile in care compania detine produse greu vandabile la un nivel de pret initial sau chiar si redus de cateva ori, pastrarea imaginii de brand, in conditiile in care vanzarea la preturi substantial mai mici se face intr-o unitate diferita de cea principala sau atragerea unui segment de clienti neservit anterior.

"Mai mult, pentru acest tip de concept costurile sunt semnificativ mai mici, deoarece experienta de shopping este inferioara celei oferite in magazinul principal, spatiul de vanzare este relativ mai restrans, locatia aleasa este de regula una secundara, astfel nivelul chiriei este mai scazut, amenajarea spatiului este mai simplista si astfel sunt necesare investitii mai mici, iar cheltuielile de marketing, promovare si mercantizare sunt minimizate", explica Nemes.

Cititi mai multe despre avantajele deschiderii unui bazar pe www.businessmagazin.ro.