Danone raporteaza vanzari in crestere cu 6,7% pentru trimestrul II
Fabrica Danone. Sursa: Mediafax Foto
Grupul francez Danone, cel mai mare producator de iaurturi la nivel mondial, a avut venituri totale de 5,72 miliarde euro in trimestrul al doilea, in urcare cu 6,7%, depasind estimarile analistilor datorita vanzarilor solide de produse pentru bebelusi si lactate.
In conditii comparabile, veniturile au avansat cu 6,5% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit unui comunicat transmis luni de Danone. Media estimarilor analistilor indica o crestere de 5,7%, potrivit Bloomberg, preluata de Mediafax.
Volumul vanzarilor Danone a avansat cu 4,1%, cea mai solida crestere din ultimii doi ani, noteaza compania. Vanzarile de produse pentru bebelusi in China au depasit estimarile, cererea pentru lapte praf de import urcand in urma unor scandaluri privind siguranta alimentatiei pe plan local.
Actiunile Danone au urcat luni la Paris cu pana la 3,6%, inregistrand o crestere de 19% de la inceputul acestui an. Valoarea de piata a companiei se ridica la 37,8 miliarde euro. Vanzarile diviziei de lactate a Danone au urcat cu 2,6% in baza organica, crestere generata in principal de piata americana si cea rusa, pe fondul conditiilor economice dificile din Europa.
In prima jumatate a anului, vanzarile Danone au crescut cu 6%, la 11 miliarde euro, insa marja de profit operational a coborat usor, la 13,3%, din cauza ajustarii preturilor la produse lactate in Europa. Profitul net a urcat in primul semestru de la 945 milioane euro la 1,04 miliarde euro.
Grupul Danone este prezent si in Romania, unde a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 506 milioane lei, similara nivelului din 2011. Danone Romania produce zilnic peste 1,5 milioane de produse lactate proaspete in fabrica sa din Bucuresti, atat pentru piata romaneasca, cat si pentru export. Compania colecteaza, in medie, zilnic, peste 200 de tone de lapte proaspat de la fermele din Romania.
Pe acelasi subiect: