Cuplul medic-manager aduce succesul clinicilor private
Spre deosebire de alte afaceri, unde fondatorii vand in primul rand in functie de pretul care li se ofera pentru preluarea companiei, s-ar zice ca, in cazul serviciilor medicale private, legatura e una mai stransa: cati doctori si-ar vinde o companie unde au ocazia sa exploateze tot ce stiu mai bine, adica stiinta de a-i trata (medical) pe clienti?
Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania, observa ca, de regula, cand un medic porneste o afacere, urmareste sa-si exercite in conditiile cele mai bune profesia pentru care s-a pregatit si isi creeaza acel climat profesional care sa-i permita sa se dezvolte.
Dupa parerea lui, odata ce afacerea are succes, fondatorul nu poate renunta complet, intrucat “business-ul e precum un copil pe care l-a crescut de mic si care acum a ajuns sanatos si pe propriile picioare. Dar pe masura ce afacerea creste, nu stiu cat de mult o poate controla si la nivel de management”.
Sau poate, de fapt, ei nu vand pur si simplu fiindca, pe o piata aflata inca intr-un stadiu inferior de dezvoltare, mai e inca foarte mult loc de crescut si de adaugat valoare businessului. Privind mai mult inspre latura financiara, Lacramioara Laura Voinea, managing director al companiei Mednet Marketing Research Center, observa ca, dincolo de sentimente, fondatorii afacerii mizeaza pe oportunitatile viitoare pe care le ofera piata.
Maximul e departe de a fi fost atins, iar specialistii intrevad cresteri de doua cifre de la an la an si in perioada urmatoare, pentru o piata a clinicilor private estimata la circa 400 de milioane de euro la nivelul lui 2009.
Cititi mai multe despre clinicile private din Romania si fondatorii lor pe www.businessmagazin.ro