"Companiile nu vând aceleaşi produse şi legăturile dintre activităţile lor sunt limitate", a explicat Executivul comunitar într-un comunicat, după analizarea tranzacţiei, potrivit Agerpres.

Operaţiunea, anunţată în august, este evaluată la 3,9 miliarde lire (4,368 miliarde euro sau 5,1 miliarde dolari) şi este cea mai mare achiziţie din istoria recentă a Coca-Cola, companie cu sediul în Atlanta (Statele Unite ale Americii).

Prin această achiziţie, Coca-Cola pariază pe cafea într-un moment în care vânzările de băuturi cu zahăr se află în scădere şi se poziţionează drept concurent direct pentru Starbucks.

Preluarea Costa Coffee oferă Coca-Cola o reţea de aproape 4.000 de unităţi în peste 30 de ţări.

Grupul britanic Whitbread, care deține în prezent lanțul de cafenele, anunța, în august anul trecut, că tranzacţia a fost aprobată în unanimitate de consiliul de administraţie deoarece este în interesul acţionarilor. Whitbread a preluat Costa Coffee în anul 1995 pentru 19 milioane lire sterline, când avea o reţea de doar 39 de cafenele.

Pentru Coca-Cola, preluarea Costa Coffee vine în continuarea eforturilor de diversificare a operaţiunilor spre opţiuni mai sănătoase pe fondul preocupărilor consumatorilor pentru produse mai sănătoase.

"Băuturile calde sunt unul din puţinele segmente unde Coca-Cola nu are o marcă globală. Costa ne oferă acces la această piaţă cu o platformă puternică de cafea", a spus directorul general de la Coca-Cola, James Quincey.

Coca-Cola are în portofoliu peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare, carbogazoase şi necarbogazoase, şi aproape 3.900 de produse.

Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.