Companie de consultanta: "Criza, concurenta tot mai acerba si noile generatii de consumatori au schimbat modelele de afaceri. Provocarea managerilor de astazi sa gaseasca strategiile prin care sa faca bani"
Reevaluarea modelului de business reprezinta miza cresterii companiilor in 2014, considerat inca an de criza de sefii multinationalelor, potrivit unui raport realizat de Business Models Inc., retea internationala de strategie si consultanta.
Executivii a peste 90% din marile companii din Statele Unite declara ca se afla intr-un moment de transformare a modelului de afaceri, ca raspuns la evolutia pietelor si a presiunii concurentei, potrivit unui studiu realizat recent de KPMG, citat de Business Models intr-un comunicat remis Incont.ro.
«In Romania, daca, pana in 2009, regulile jocului si evolutia pietei si a consumatorilor erau putin mai previzibile, ultimii ani au adus o schimbare radicala in obiceiurile si, mai ales, in asteptarile consumatorilor. Criza financiara, concurenta din ce in ce mai puternica si aparitia unei noi generatii de consumatori au facut ca multe companii sa isi reevalueze produsele, politica de vanzari si, uneori, chiar si modelul de business in ansamblu», explica Vlad Craioveanu, partener in cadrul Business Models Inc. CEE, intr-un comunicat.
«Este o perioada in care cu totii cautam noi solutii si in care trebuie sa invatam sa ne uitam la trei componente: cine sunt cu adevarat clientii nostri, care ne sunt atuurile si experienta interna pe care le putem maximiza si nu in ultimul rand sa intelegem de ce alte business-uri cu modele de operare diferite functioneaza bine», adauga Craioveanu.
Desi Romania este a patra tara din Europa, dupa Marea Britanie, Slovenia si Finlanda, ca numar de angajati care sunt implicati in unul dintre cele trei stagii de intraprenoriat - dezvoltarea unei idei noi, planificare si implementare – acestia sunt insuficient folositi in organizatii, data fiind lipsa unor instrumente specifice care sa permita adaptarea modelului de business pentru a alinia ideile la potentialul real de transformare.
“De prea multe ori, organizatiile cauta imediat solutii externe pentru a le ghida strategia si planurile de dezvoltare, cand raspunsurile exista, de fapt, intern. Dar 80% dintre ideile pe care managerii le propun sunt de eficienta, «cost-cutting» sau de crestere incrementala. Mai putin de un sfert dintre ele au potentialul de a genera o crestere semnificativa, insa cu un instrument holistic, dar simplu, asa cum este Business Model Canvas, echipele genereaza idei mai bune cu o rata de realizare mult mai mare“, considera, la randul sau, Patrick van der Pijl, producatorul cartii Business Models Generation si fondatorul Business Models Inc.
Business Models Inc. este o retea internationala de strategie si consultanta in modele de afaceri, cu sediul in Amsterdam. In decembrie 2013 a deschis la Bucuresti biroul regional pentru Europa Centrala si de Est.
Pe acelasi subiect: