Adio Nokia, bun venit Bosch! Nemtii au inaugurat la Jucu o fabrica de componente auto, dupa o investitie de peste 70 mil. euro
Sursa foto: Mediafax
Bosch a inaugurat vineri in comuna Jucu, judetul Cluj, cea de-a doua fabrica de componente auto pe care o detine in Romania, investitie de peste 70 milioane de euro, care va avea 750 de angajati la sfarsitul acestui an.
Dirk Hoheisel, membru in Consiliul de Administratie al Grupului Bosch, a declarat, intr-o conferinta de presa sustinuta inainte de inaugurarea fabricii Bosch din Parcul Industrial Tetarom 3 de la Jucu, ca noua fabrica "este un pilon important" al companiei, care are rolul de a consolida activitatea de productie si de dezvoltare din Europa, informeaza Mediafax.
"Continuarea extinderii productiei in Europa de Est contribuie la cresterea competitivitatii companiei noastre. Ne asteptam la o raspandire a automobilelor electrice si estimam ca in anul 2020 ponderea acestora sa creasca cu 10%. Dorim sa crestem si siguranta rutiera si derulam proiecte pentru cresterea sigurantei persoanelor aflate in trafic. Clujul este locatia potrivita pentru noi, sunt conexiuni de trafic, mediul universitar pregatit si urmarim si o colaborare cu universitatile din Cluj-Napoca", a spus Hoheisel.
Compania a investit peste 70 milioane de euro in noua fabrica, cu o suprafata utila de aproximativ 38.000 de metri patrati. Pana la sfarsitul anului vor fi angajate circa 750 de persoane in noua fabrica. In prezent, unitatea are 325 de angajati.
Fabrica face parte din divizia de electronica auto a Bosch, care detine la nivel global 13 unitati de productie, cu 24.000 de angajati, potrivit comunicatului.
Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL, a declarat, in conferinta de presa, ca Bosch "a venit ca sa ramana".
"Alegerea Romaniei de catre Bosch este o dovada ca Romania trebuie sa ramana competitiva pentru investitori. Avem pentru fabrica din Cluj planuri ambitioase. In noua unitate de la Jucu se vor produce componente electronice si dispozitive de control pentru industria auto din Europa, care vor fi folosite in sistemele de asistenta la conducere si in sistemele de siguranta, precum si in cele de reducere a consumului de combustibil. Tot la Cluj se va fabrica in viitor si «inima» sistemului de propulsie eBike pentru bicicletele electrice. Bosch a inscris Romania pe harta marilor producatori industriali", a spus Boldijar.
Dirk Hoheisel a completat ca Bosch "nu este o firma care vine si pleaca dupa doi-trei ani".
"Am venit sa ne implicam nu numai pe termen scurt si mediu, ci si lung. Investim si in cercetare, iar care lucreaza aici sa nu isi faca griji ca se va intampla ceea ce s-a intamplat cu cativa metri mai incolo (la Nokia - n.r.). Este un angajament pe termen lung", a subliniat Hoheisel.
Konrad Kashek, directorul general al fabricii Bosch Jucu, a afirmat ca oficialii companiei asteapta din partea autoritatilor romane rezolvarea unor probleme cu infrastructura rutiera.
"Romania are probleme cu infrastructura, este o problema care nu poate fi ascunsa si avem si noi probleme negative cu calitatea din cauza transportului si dorim sa avem o legatura cu autostrazile din Ungaria. Suntem convinsi ca, daca ramanem in Romania, se va realiza acest lucru, este o conditionalitate", a subliniat Kashek.
Meder Klaus, presedintele Diviziei Automotive Electronics, din care face parte noua fabrica, a afirmat, in completare, ca si-ar dori o legatura aeriana regulata de persoane de la Cluj-Napoca spre Budapesta. Inaugurarea fabricii Bosch din Jucu are loc, vineri, in prezenta premierului Victor Ponta.
Bosch este unul dintre cele mai mari grupuri industriale germane si este prezent in Romania de 20 de ani, unde are 1.700 de angajati in Cluj, Blaj, Timisoara si Bucuresti.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS