Jens Hoesel si-a inceput activitatea in cadrul grupului Starbev, actualmente Molson Coors, acum doi ani. Dupa jumatate de an a fost numit presedinte al companiei Bergenbier S.A.

Noul director, Lucian Ghinea, lucreaza in cadrul grupului de 12 ani, cu o pauza de un an si jumatate in perioada 2008-2009. De-a lungul anilor a ocupat diverse functii, ultima fiind aceea de controlor financiar al grupului. Adept convins al importantei diferentierii marcii, are o experienta vasta in industria berii din Romania, dar si in FMCG si retail din perioada in care a activat in domeniul consultantei in afaceri.

Schimbarea de management va fi implementata pana sfarsitul lunii noiembrie 2012.

„As vrea sa multumesc clientilor nostri si intregii echipe Bergenbier S.A. pentru aceasta perioada in care am lucrat alaturi de ei pe o piata extrem de dinamica si competitiva. Sunt convins ca alaturi de Lucian, echipa Bergenbier S.A. va continua sa fie un jucator major si puternic pe piata berii din Romania” , a declarat Jens Hoesel, intr-un comunicat al companiei.

La randul sau, noul director al brandului Bergenbier spune ca noua sa misiune ca este o provocare pe care o primeste cu optimism: „Cunoscand piata din Romania am incredere ca tranzitia va fi usoara si de bun augur. Alaturi de echipa mea ne vom concentra in perioada imediat urmatoare sa crestem importanta Bergenbier S.A. si a marcilor sale atat pe plan local cat si in cadrul Molson Coors, din care facem parte. Cu brandurile puternice din portofoliu si o viziune clara si obiectiva de abordare a provocarilor din aceasta piata, sunt convins ca vom reusi sa consolidam pozitia companiei noastre si sa contribuim la cresterea reputatiei berii in Romania.”

O piata de 1,8 miliarde de euro

Bergenbier a intrat pe piata locala in 1994, prin concernul Interbrew, devenind al treilea mare producator de bere pe piata din Romania, dupa Ursus Breweries si Heineken.

La sfarsitul anului 2008, Interbrew a devenit Anheuser-Busch InBev, astazi al doilea mare producator global din lume, in urma fuziunii dintre compania belgiana InBev (detine marcile Stella Artois, Skol, Beck's si Brahma) si gigantul american Anheuser-Busch (producatorul brandurilor Budweiser si Bud Light – care detin aproape jumatate din piata americana a berii).

In martie 2010, InBev Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, s-a rebranduit in Bergenbier SA, preluand astfel numele celui mai popular brand din portofoliu. Decizia schimbarii numelui companiei a fost luata dupa ce aceasta a iesit din grupul Anheuser-Busch InBev in decembrie 2009, odata cu vanzarea operatiunilor sale din noua tari est-europene, inclusiv Romania, catre CVC Capital Partners.

Bergenbier SA a devenit astfel parte integranta a grupului nou-format StarBev, care include toate operatiunile din domeniul producerii si distributiei berii, achizitionate de fondul de investitii CVC Capital Partners. In aprilie 2012 StarBev este preluat de canadienii de la Molson Coors, unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume.

In prezent Bergenbier SA mai detine o singura fabrica de bere, la Ploiesti (construita in 1997, cu o suprafata de aproximativ 28.000 de metri patrati), dupa ce in august 2010 a incetat productia de la Blaj. La Ploiesti sunt produse sase marci de bere: Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Beck's, Staropramen si Löwenbräu. Pe langa acestea, Bergenbier S.A. importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Compania numara la ora actuala aproximativ 600 de angajati.
 
In ultimii patru ani, cifra neta de afaceri a businessului Bergenbier a scazut semnificativ. Daca in 2008, aceasta se ridica la aproape 640.000.000 lei, in 2009 aceasta a scazut cu aproape 10%. In 2010, Bergenbier a obtinut o cifra de afaceri de 470.000.000 lei.