"Afacerile conduse de femei au inregistrat, in ultimii trei ani, o evolutie fata de restul business-urilor, cu o crestere anuala a cifrei de afaceri cu 2% mai mare decat media nationala a companiilor. Domeniile in care doamnele aleg cel mai adesea sa-si deschida o afacere sunt cele din zona de servicii (consultanta in afaceri, saloane de infrumusetare) si comert (farmacii, magazine alimentare si imbracaminte)", arata datele BCR, citate de Mediafax.

Cele mai mari orase ale tarii, respectiv Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, concentreaza peste 30% din afacerile infiintate in ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor detinute de acestea este cu 4% mai mare fata de media nationala in cele trei orase.

Totodata, pana la finele anului trecut, circa 41% din portofoliul de credite al BCR revenea femeilor, doar 38% dintre doamne regasindu-se in categoria creditelor neperformante, in comparatie cu nivelul de 62% reprezentat de barbati.

Ponderea creditelor garantate BCR in randul femeilor a crescut usor in ultimii trei ani, de la 39% in 2012 la 41% in 2014, insa se situeaza semnificativ sub ponderea detinuta de barbati, aceeasi repartizare regasindu-se si la creditele negarantate.

Femeile aleg sa plaseze banii in fonduri de investitii intr-o proportie usor mai mare fata de barbati (50,5% femei, 49.5% barbati), controland active de peste 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor Erste Asset Management.

Acelasi date arata ca femeile sunt mai conservatoare decat barbatii in ceea ce priveste selectia tipului de investitie, in conditiile in care peste 64.000 de femei au investit in fonduri de obligatiuni si piata monetara, fonduri cu un grad de risc scazut, cu 4% mai mult decat barbatii.