Pe langa cheesburgeri, cartofi prajiti, bauturi si alte cateva produse care puteau fi deja cumparate cu un dolar, McDonald’s a introdus si un sandvis cu branza cheddar, ceapa si sunca, pe care vrea sa il vanda la acelasi pret.

Directorul Don Thompson a avertizat in trecut ca brandul se confrunta cu un profit in scadere, din cauza ca incearca sa acorde mai multa atentie clientilor preocupati de bugetul propriu.

Multi americani sunt ingrijorati in privinta cresterii taxelor, a pretului la carburant si a somajului in urcare. Asa ca lanturile de fast-food, odata foarte populare in tara, sunt acum nevoite sa recurga la meniuri de un dolar, ca sa isi atraga clientii in restaurante.

 “Valoarea este cheia in momentul de fata. Consumatorul nu are putere de cumparare inca, este ingrijorat de pretul benzinei, de cresterea impozitelor si de rata somajului. Valoarea este ceea ce atrage clientii in restaurante zilele acestea si toate restaurantele au nevoie de clienti ca de aer”, a declarat Lynne Collier, analist la Sterne Agee, pentru Wall Street Journal.

 Si competitorii locali ai McDonald’s, Burger King si Wendy’s, adopta aceeasi strategie a meniurilor de un dolar, despre care Darren Tristano, vicepresedinte executiv la firma de consultanta Technomic, spune ca reprezinta un rau necesar in economia de astazi.

 “Cele trei mari lanturi de fast-food ar trebui sa se puna de acord, daca vor sa scoata de la vanzare burgerii la un dolar. Pentru ca daca unul dintre ei va renunta, ceilalti vor castiga rapid teren pe piata”, a spus Tristano, pentru Chicago Tribune.