Una dintre cele mai mari si surprinzatoare achizitii din istoria Amazon: a cumparat Twitch, pentru 970 mil. dolari, castigand lupta cu Google
Retailerul online Amazon a cumparat serviciul de video-streaming Twitch, cu 970 de milioane de dolari, pentru a-si dezvolta prezenta in domeniul difuzarii de continut pe internet, potrivit AFP.
Twitch a fost lansat in 2011 si are sediul central in San Francisco. Twitch este cea mai importanta platforma de difuzare de jocuri video in streaming, la nivel international.
"Difuzarea si urmarirea jocurilor video este un fenomen mondial si Twitch a construit o platforma care reuneste zeci de milioane de oameni care se uita timp de miliarde de minute la jocuri in fiecare luna", a declarat Jeff Bezos, fondatorul si directorul executiv al Amazon.
"Ne dorim sa invatam de la ei si speram sa ii putem ajuta sa creeze rapid noi servicii pentru comunitatea din acest domeniu", a mai spus Bezos.
Anuntul achizitiei de catre Amazon a serviciului Twitch este unul surprinzator, potrivit presei internationale. In prima parte a acestui an au aparut zvonuri potrivit carora platforma YouTube, detinuta de Google, era interesata sa-l cumpere, pentru aproximativ 1 miliard de dolari.
Cele doua mari corporatii se se afla in competitie pentru clientii care platesc pentru a avea acces la diverse clipuri video pe Internet, precum si pentru publicitatea online.
Twitch are peste 55 de milioane de utilizatori in fiecare luna, care se uita la parti din diferite jocuri difuzate live si comenteaza performanta jucatorilor. De asemenea, difuzeaza competitii de jocuri video.
Continutul acestui serviciu a fost vizionat timp de 15 miliarde de minute in iulie.
Amazon este deja prezent pe piata jocurilor video prin intermediul companiei de creatie Amazon Game Studios, pe care a intarit-o la inceputul acestui an prin achizitia studioului californian Double Helix Game. Totodata, Amazon a integrat jocuri online pe decodorul sau TV, numit Fire TV, lansat in primavara.
Cea mai mare tranzactie facuta pana in prezent de Amazon a fost achizitia, in 2009, a site-ului de vanzari de pantofi Zappos, pentru 1,2 miliarde de dolari, o parte din aceasta suma fiind convertita in actiuni.