Tranzacţia va ajuta Allianz să se extindă pe piaţa de asigurări generale din Australia, unde este printre primii cinci jucători.

Pentru Allianz - cea mai mare companie de asigurări din Europa - tranzacţia include un acord de distribuţie pe 20 de ani pentru a vinde asigurări auto, de călătorii, de locuinţă şi bunuri şi alte produse de asigurări clienţilor Westpac.

Într-un comunicat separat, Allianz a informat că cele două companii caută să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare pentru a finaliza tranzacţia, operaţiune prevăzută pentru semestrul doi din 2021.

Allianz a raportat luna trecută un avans neaşteptat, de 6%, al profitului net în trimestrul trei din 2020, în pofida presiunilor asupra afacerilor sale provocate de pandemia de coronavirus, potrivit Agerpres.

Allianz este unul dintre asigurătorii europeni care au avertizat asupra perspectivelor deoarece clienţii solicită despăgubiri pentru întreruperea afacerilor şi anularea evenimentelor, în timp ce a scăzut cererea pentru asigurări auto şi de călătorie.

Profitul net atribuibil acţionarilor a urcat la 2,063 miliarde de euro (2,44 miliarde de dolari) în perioada iulie-septembrie 2020, faţă de 1,947 miliarde de euro în trimestrul trei din 2019, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,626 miliarde de euro. Majorarea profitului vine pe fondul câştigurilor realizate în urma unei vânzări din portofoliul companiei şi a deprecierilor de active mai scăzute.

Anterior, compania abandonase ţinta de profit operaţional pentru 2020, între 11,5 şi 12,5 miliarde de euro, din cauza incertitudinilor economice provocate de pandemie, şi avertizase că se aşteaptă la primul declin anual al profitului din aproape un deceniu. În 2019, profitul operaţional s-a situat la 11,86 miliarde de euro.

Compania germană este prezentă şi pe piaţa din România, prin compania Allianz-Ţiriac Asigurări.