Airbus sufera cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa: 16 mld. dolari, dupa ce Emirates a renuntat sa mai cumpere 70 de aeronave
Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa, compania Emirates renuntand la o comanda in valoare de 16 miliarde de dolari, decizie care afecteaza eforturile constructorului de aeronave de a intrerupe dominatia Boeing pe segmentul avioanelor mari.
Operatorul Emirates renunta la comenzile pentru 50 de avioane A350-900 si 20 de aparate A350-1000. Acordul fusese incheiat in anul 2007, iar avioanele ar fi urmat sa fie livrate din 2019, cu putin timp inainte de lansarea noilor Boeing 777X, pentru care operatorul cu sediul in Dubai este principalul cumparator.
Emirates, cel mai mare operator aerian in functie de traficul international, si-a revizuit necesarul de avioane dupa ce anul trecut si-a suplimentat comenzile cu 50 de aparate A380.
Decizia surprinzatoare de a renunta la comenzile pentru A350 vine cu doar cateva luni inainte ca aeronavele de acest tip sa intre in serviciu comercial.
"A350 este un avion bun, este o nava ecologica, de ultima ora, dar nu cred ca programul de livrare corespunde cu capacitatea actuala de dezvoltare a Emirates", a declarat Mark D. Martin, director general al firmei Martin Consulting din Dubai.
Actiunile Airbus sunt in declin cu 4,3%%, iar pe ansamblul acestui an cu 7%, dupa ce anul trecut valoarea acestora aproape s-a dublat. Titlurile Rolls-Royce Holdings, care fabrica motoarele pentru avioanele A350, sunt in scadere cu pana la 3%.
Presedintele Emirates, Tim Clark, care este loial atat Boeing cat si Airbus, a criticat de mult timp A350-1000, afirmand ca aparatul nu respecta specificatiile. Operatori mai mici din regiune, Qatar Airways si Etihad Airways, au criticat la randul lor avionul. Etihad, din Abu Dhabi, a renuntat la un moment dat la comanda, dar a revenit un an mai tarziu.
Avioanele A350-900 au de obicei 315 locuri, iar versiunea A1000 poate transporta 369 de pasageri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS