In timp ce Bayern si Borussia vor incerca sa castige a 58-a finala a Ligii Campionilor, sponsorii care le furnizeaza echipamentul, ambii cu sediul in orasul german Herzogenaurach, vor bifa un nou capitol al unei rivalitati datand de la mijlocul secolului trecut.

Echipa favorita de sambata, Bayern, poarta echipament produs de Adidas, in timp ce furnizorul Borussiei este Puma. Logo-ul Adidas a aparut in cinci din ultimele 10 finale, in timp ce pentru Puma va fi prima prezenta intr-o finala incepand din 2004.

Acesta este una dintre rarele vesti bune pentru Puma in eforturile companiei de a prinde din urma liderii pietei mondiale de echipament pentru fotbal, Adidas si Nike.

Prezenta in finala asigura celor doua branduri expunere in fata milioanelor de fani care vor urmari meciul, iar invingatorul va beneficia chiar si de un mic stimulent prin vanzarea de replici ale tricourilor, potivit bancii de investitii Bryan Garnier & Co.

Adidas este lider pe piata globala de echipament pentru fotbal, cu vanzari doar pentru acest sport de peste 1,7 miliarde de euro anul trecut. Puma obtine din fotbal doar 10% din veniturile anuale de 3,3 miliarde de euro, estimeaza banca Metzler. Vanzarile Nike de echipament pentru fotbal s-au situat la 2 miliarde de dolari anul trecut.

Ambele companii germane au la origine o afacere infiintata in anii '20 in Bavaria de fratii Adolf si Rudolf  Dassler. Dupa mai multe disensiuni, Rudolf a lansat Puma in 1948, iar Adolf a infiintat Adidas in 1949. Sapte ani mai tarziu, Real Madrid invingea echipa franceza Stade de Reims cu scorul 4-3 in prima finala a Cupei Europene, Liga Campionilor de astazi.