BANI IN JOC: Adidas imbraca mai multe echipe decat Nike sau Puma la Turneul Final al Cupei Mondiale de Fotbal!
Adidas s-a razboit cu Nike si Puma la capitolul cine imbraca mai multe echipe care vor participa Turneul Final al Cupei Mondiale din Africa de Sud si se pare ca a castigat. Astfel, Adidas va imbraca 12 dintre echipele care participa la Turneul Final, in timp ce liderul global Nike sponsorizeaza - zece formatii, iar rivalul german Puma - sapte.
Adidas mizeaza foarte mult pe castigurile pe care i le va aduce Cupa Mondiala de fotbal si anticipeaza ca in acest an va avea un profit net de 400-450 milioane euro, dupa ce anul trecut i-au intrat in buzunare 245 milioane euro, de la 644 milioane euro in 2008.
Ce inseamna, de fapt, Cupa Mondiala pentru Adidas?
De exemplu, Adidas livreaza mingea cu care se va juca la Campionatul Mondial din Africa de Sud. "Jabulani" este numele noului model de minge conceput special de catre firma germana pentru Cupa Mondiala. Numele mingii inseamna "fii fericit" in limba zulu, una din cele 11 limbi oficiale din Africa de Sud.
Jabulani are 11 culori diferite, iar motivul este dorinta Adidas de aniversa cea de-a 11-a minge realizata pentru Cupa Mondiala.
Firma cu produce mingile turneelor finale inca din 1970, de la Campionatul Mondial, gazduit in Guadalajara - Mexic.
Mai mult, in cazul tricourilor Adidas a pregatit o tehnologie speciala denumita TechFit. Potrivit companiei germane, tricourile TechFit au doua benzi speciale cu care pot stoca o parte din energia consumata de jucatori.
Printre cele 12 tari care vor purta tricourile se numara Africa de Sud, Argentina, Mexic, Franta, Spania si Germania.
Ghetele Adidas sunt si ele speciale ... Gheata oficiala a Campionatului Mondial de fotbal din Africa de Sud este Predator X. Fostul mare jucator francez Zinedine Zidane a ajutat compania germana sa faca aceste ghete.
Predator X inseamna niste ghete usoare, cu Powerspine adica o dunga transversala pe talpa care, se pare, ca ar avea rolul de a stabiliza piciorul fotbalistilor si ar putea reduce astfel riscul accidentelor.
Miercuri, cu 99 de zile inainte de debutul Cupei Mondiale, Adidas a anuntat ca anticipeaza cresterea vanzarilor cu un procent de o singura cifra. Anul trecut, vanzarile Adidas au scazut cu 3,9%, de la 10,79 miliarde euro la 10,38 miliarde euro.
Compania germana anticipeaza revenirea lenta a consumatorilor catre tiparele de cheltuieli anterioare crizei si considera ca retailerii vor continua sa fie prudenti in acest.
Adidas a cumparat Reebok in 2006 pentru a-si consolida pozitia pe piata in raport cu Nike, insa brandul a avut probleme serioase in ultimii ani, mai ales in America de Nord. Grupul german spera ca Reebok va reveni pe crestere in acest an!
Campionatul Mondial de Fotbal, editia 2010, va avea loc in perioada 11 iunie - 11 iulie, in Africa de Sud.
Conform numarului de vanzari, Adidas se afla pe locul 2, dupa firma americana Nike.
Pe acelasi subiect: