Competitia reclamelor. Clipurile de 3,5 mil. USD cu care Volkswagen si Samsung vor sa-i vrajeasca pe telespectatorii Super Bowl VIDEO
Gala Super Bowl din 5 februarie (meciul de campionat din Liga Nationala de Fotbal din SUA) va fi una dintre cele mai scumpe editii din ultimii ani, in ceea ce priveste tarifele din advertising si drepturi de televizare. Obisnuiti sa primeasca bani grei pentru cateva zeci de secunde de publicitate in deschiderea si pauza meciului, marketerii au ales reclamele care se ridica la inaltimea fabuloaselor sume, de ordinul milioanelor de dolari.
Publicitarii au ales deja reclamele care vor face furori in timpul galei Super Bowl, eveniment ridicat la rangul de “sarbatoare nationala” in Statele Unite. 3,5 milioane de dolari au platit companiile pentru 30 de secunde de publicitate in cadrul celui mai vizionat program de televiziune din Statele Unite, potrivit Business Insider.
Nu mai putin de 11 companii producatoare de masini isi vor prezenta noile modele in timpul finalei.
Cei care s-au ocupat de campaniile pentru Superbowl promit reclame mai lungi si mai interactive. In unele cazuri, pe ecrane vor aparea coduri de bare, iar daca telespectatorii indreapta telefonul mobil in acea directie, pot ajunge direct pe site-ul firmei producatoare, de unde pot comanda imediat un produs.
Insa editia din acest an nu e lipsita de controverse. Una dintre ele are in centru o reclama in care mai multe maimute ii tot joaca feste unui barbat. Reprezentantii gradinii zoologice din Chicago sustin ca cimpanzeii sunt o specie amenintata cu extinctia si ca oamenii ii vor percepe ca amenintatori si vor fi lipsiti de empatie la campaniile pentru salvarea lor.
Iata cateva dintre schimbarile din clipurile publicitare care vor face senzatie anul acesta: Kim Kardashian, inlocuita de un bulldog din Franta, Matthew Croderick in rolul lui Ferris Bueller (in reclama pentru Honda), Volkswagen se joaca cu tematica din Razboiul Stelelor, iar Gisele este casatorita cu Tom Brady.
Cat despre modelul de la Victoria Secret, Adriana Lima, aceasta va aparea pe ecranul de la Super Bowl mai mult decat a stralucit in ultimele doua reclame pentru Teleflora si Kia.
Traditia unui fenomen
Super Bowl, in fotbalul american profesionist, este meciul pentru campionat a National Football League (NFL). Meciul, impreuna cu festivitatile alcatuiesc duminica Super Bowl (Super Bowl Sunday).
De-a lungul timpului, acesta a devenit cel mai urmarit program de televiziune din Statele Unite ale Americii, fiind vazut asemenea unei sarbatori nationale. De regula, artisti extreme de populari canta in deschiderea ceremoniei, dar si in timpul pauzei meciului.
Super Bowl este a doua mare zi in privinta consumului de mancare din S.U.A.. Drepturile de televizare ale Super Bowl-ului sunt detinute in fiecare an de o singura televiziune importanta din SUA, iar difuzarea anuala este faimoasa datorita celei mai scumpe publicitati din an. Ca rezultat, publicitatea urmarita in timpul Super Bowl-ului a devenit un obicei a acestui eveniment anual.
Super Bowl-ul s-a jucat pentru prima oara pe 15 ianuarie 1967 ca parte a intelegerii dintre NFL si rivalul sau mai tanar American Football League (AFL) in care campioana fiecarei ligi trebuia sa joace intr-un meci numit "AFL-NFL World Championship Game".
Dupa ce ligile au fuzionat in 1970, Super Bowl-ul a devenit meciul pentru campionatul NFL, meci jucat intre campioanele celor doua conferinte: American Football Conference (AFC) si National Football Conference (NFC).
Priveste mai jos un top 10 al spoturilor publicitare care vor face deliciul spectatorilor si telespectatorilor pe 5 februarie:
1. Volkswagen - The bark side
2. Samsung - Next big thing
3. Audi - Vampire Party
4. Doritos - Bird of prey
5. Suzuki - Sleed
6. GoDaddy - Cloud
7. Chevy - Happy Grad
8. Doritos - Dog Park
9. Cars.com - Confident you
10. Telefora