13 greseli pe care le comit companiile pe retelele de socializare
Faptul ca toate companiile se promoveaza astazi pe retelele de socializare nu mai reprezinta niciun secret. Insa nu toate procedeaza cum trebuie si in loc sa-si atraga clienti, mai mult ii distanteaza de filozofia, serviciile sau produsele pe care le comercializeaza.
Marvin Powell, consultant in micile afaceri din Washington DC, a postat o intrebare pe site-ul de socializare LinkedIn, la care a primit 97 de raspunsuri. Powell a fost interesat sa afle care sunt greselile pe care le fac organizatiile in lupta de promovare de pe retelele social media?
In urma raspunsurilor primite, Powell a alcatuit o lista a celor mai frecvente erori, citate de Business Insider.
1. Se gandesc ca este vorba despre un sprint, nu de un maraton in care au nevoie de rezistenta pentru a castiga. Trebuie sa le dea timp clientilor/fanilor/prietenilor virtuali, sa le castige increderea, nu sa-i agaseze in timp scurt.
2. Nu au planuri sau strategii de promovare si dezvoltare. Folosesc mesaje fara sens, nu au obiective definite.
3. Posteaza prea multe mesaje si acorda prea putin timp celor care comenteaza, care le transmit diverse semnale.
4. Isi exteriorizeaza sentimentele negative, parerile contra unor concepte/evenimente/persoane, facandu-si publice disputele.
5. Petrec prea mult timp promovandu-si produsele si prea putin comunicand cu potentialii consumatori.
6. Cele mai multe companii, in special cele de dimensiuni mai mici au asteptari nerealiste in concordanta cu notorietatea, domeniul de activitate, numarul clientilor etc.
7. Posteaza mesaje irelevante pentru consumatori, cele mai multe viazvi de promotii. Fanii, clientii, utilizatorii vor sa citeasca lucruri interesante, care pot avea impact asupra lor.
8. Multe dintre firmele prezente pe retele precum Facebook sau Twitter nici nu se deranjeaza sa le raspunda utilizatorilor care comenteaza cu privire la postari. Acest lucru reprezinta o mare greseala, noteaza consultantii in comunicare.
9. Trec usor granita dintre profesionalism si personal, eroare frecvent intalnita.Companiile n-ar trebui sa piarda din vedere faptul ca sunt prezente pe retelele de socializare cu un scop pur profesional, sa nu se implice in conflicte sau pareri personale, sunt de parere analistii.
10. Se asteapta ca retele social media sa le creasca profitul peste noapte si ce-i mai rau, sa fie singurul instrument de marketing care intr-adevar sa functioneze. Miscarea este cat se poate de neinspirata, avand in vedere ca astazi milioane de companii se promoveaza in acest mod.
11. Nu se raporteaza targetului pe care il au in vedere. Nu sunt prietenoase, nu pun intrebari care sa se plieze publicului, nu sunt amuzante, nu impartasesc filozofii, nu cer parerea consumatorilor cu privire la propriile produse/servicii.
12. Patrund pe retele social media pentru ca toti ceilalti competitori detin astfel de conturi. Spiritul de turma nu functioneaza intotdeauna, insa, avertizeaza specialistii in relatii publice. Este important sa fii vizibil prin asemenea tipuri de media, dar mai important este modul in care iti faci simtita prezenta.
13. Nu inteleg ca tot secretul consta in construirea unei relatii de durata, iar un asemenea lucru necesita timp.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS