Aceste venituri vor fi suplimentate cu alte fonduri colectate prin verificarea preturilor de transfer in cazul firmelor care efectueaza tranzactii cu persoane afiliate, a companiilor din comertul electronic, a operatorilor economici care solicita rambursari de TVA de peste 50.000 euro, a persoanelor fizice care au obligatia platii TVA, precum si prin intarirea controlului la vami, se arata in proiectul Strategiei fiscal-bugetare a Guvernului pentru perioada 2012-2014, document obtinut de Mediafax.

Veniturile bugetului general consolidat gestionate de Agentia Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru urmatorii trei ani sunt estimate pe un trend crescator, la un total de 51,5 miliarde lei, din care 8,6 miliarde lei (1,44% din PIB) colectate in 2012, 16,3 miliarde lei (2,48% din PIB) in 2013 si 26,5 miliarde lei (0,57% din PIB) in 2014.

Documentul releva ca, din totalul acestor venituri, 8,8 miliarde lei vor fi colectate prin intensificarea actiunilor de control la "contribuabilii cu risc fiscal ridicat", in vederea cresterii sumelor stabilite suplimentar si a gradului de conformare voluntara.

Sumele estimate sa fie obtinute din aceste actiuni de control se ridica la 1,36 miliarde lei in 2012 (871 milioane lei din TVA, 422 milioane lei din impozitul pe profit, 41 milioane lei din contributii sociale si 27,5 milioane lei din impozit pe venit), la 2,78 miliarde lei in 2013 (1,78 miliarde lei din TVA, 863 milioane lei din impozitul pe profit, 84 milioane lei din contributii sociale si 55,8 milioane lei din impozitul pe venit) si la 4,68 miliarde lei in 2014 (2,99 miliarde lei din TVA, 1,45 miliarde lei din impozitul pe profit, 140 milioane lei din contributii sociale si 94,1 milioane lei din impozitul pe venit).

La aceasta se vor adauga 160 milioane lei obtinute din verificarea persoanelor fizice supuse impozitului pe venit prin utilizarea metodelor indirecte de control, incasarile suplimentare la impozitul pe venit fiind estimate tot cu un trend crescator, de la 30 milioane lei in 2012 la 50 milioane lei in 2013 si la 80 milioane lei in 2014.

La finele anului trecut, Executivul a decis ca persoanele fizice ale caror venituri reale depasesc cu cel putin 50.000 lei sumele declarate vor plati impozit de 16% aplicat la diferenta dintre cele doua valori, prin utilizarea metodelor indirecte de control, respectiv pe baza cheltuielilor efective, a fluxurilor financiare (cand sunt inregistrate operatiuni de incasari si plati fara un venit declarat) si a patrimoniului (cand sunt sesizate cresteri de avere).

Strategia fiscala releva insa ca Guvernul mizeaza in urmatorii trei ani pe incasari suplimentare si din verificarea cu prioritate a preturilor de transfer in cazul contribuabililor care realizeaza tranzactii cu persoane afiliate (340 milioane lei cumulat in intervalul 2012-2014), din cresterea numarului de verificari la persoane fizice care au obligatia platii TVA (un total de 750 milioane lei), controlul firmelor care desfasoara activitati comerciale in mediul electronic (un total de 230 milioane lei), efectuarea cu Garda Financiara a controalelor incrucisate pentru "constatarea realitatii" operatiunilor comerciale ale firmelor care solicita rambursarea TVA in suma de peste 50.000 euro (un total de 759,3 milioane lei), monitorizarea atenta a firmelor nou-inregistrate in domenii cu risc de evaziune fiscala (un total de 63,9 milioane lei), precum si prin intarirea controlului si supravegherii in vama, in special la frontiera de nord si est si in portul Constanta-Agigea Sud (un total de 3,69 miliarde lei).

In acelasi timp, Guvernul mizeaza si pe 4,9 miliarde lei rezultate din cresterea "conformarii voluntare" la plata obligatiilor bugetare, de la 80,5% in 2011 la 82% in 2012, la 83% in 2013 si la 84% in 2014.

Urmare implementarii unui management performant al arieratelor, concomitent cu acordarea unor facilitati la plata acestora prin masuri de esalonare vor fi incasate venituri suplimentare de 17,5 miliarde lei, iar imbunatatirea prin informatizare a activitatii de executare silita (porprirea electronica a conturilor bancare si vanzarea la licitatie in sistem electronic a bunurilor sechestrate ale debitorilor) vor genera incasari suplimentare de 1,3 miliarde lei, se mai arata in document.

Fiscalizarea integrala a activitatilor partial declarate, repunerea in termen a inlesnirilor la plata care si-au pierdut valabilitatea ca urmare a efectelor crizei economice, unificarea sistemului de administrare a creantelor persoanelor fizice cu cel de gestionare a creantelor persoanelor juridice, reducerea perioadei de achitare a facturilor de la momentul predarii "in urmatorii doi ani" sunt alte operatiuni prin care Guvernul urmareste sa suplimenteze veniturile bugetare.