Romanii, cei mai pesimisti consumatori din lume, dupa greci si portughezi. Europenii “strang cureaua”, din cauza crizei datoriilor
Romania se afla pe locul al 52-lea din 56 de tari in ceea ce priveste increderea consumatorilor, potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat de The Nielsen Company, bazat pe increderea in piata muncii, situatia financiara personala si posibilitatea de a cheltui. Consumatorii intentioneaza "sa stranga cureaua" in urmatoarele luni in toate privintele, de la investitia in actiuni la cumpararea de imbracaminte, vacante sau electronice, mai arata datele din studiul Nielsen, preluat de Reuters.
Pe regiuni, cel mai slab nivel al increderii consumatorilor se inregistreaza in zona euro, din cauza crizei datoriilor de stat.
Potrivit rezultatelor studiului, Grecia are cei mai pesimisti consumatori, precedata de Portugalia, Ungaria, Croatia, respectiv Romania.
Pe de alta parte, cei mai optimisti consumatori se regasesc in India, urmata de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elvetia sau Hong Kong.
Printre tarile cu cele mai scazute rate de incredere se mai regasesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia.
La nivel global, increderea populatiei a scazut in trimestrul al doilea la minimul ultimului an si jumatate, din cauza perspectivelor economice incerte, crizei datoriilor de stat din zona euro si inflatiei tot mai ridicate, factori care cresc gradul de prudenta.
Sondajul a fost efectuat in perioada 20 mai - 7 iunie in randul a 31.000 de persoane din 56 de tari.
Pe acelasi subiect: