Reforma companiilor de stat a incetinit la Economie. Tanasescu: “Daca nu sunt respectate termenele, conditiile FMI ar putea fi mult mai stricte”
Reforma companiilor de stat a incetinit la Ministerul Economiei, dar sunt semnale bune in domeniul transporturilor, unde masurile se inscriu pe o traiectorie corecta, a declarat Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la FMI. Totusi, el mentioneaza si faptul ca statul trebuie sa respecte termenele pentru reforma companiilor de stat.
"Avem semnale mixte. Avem semnale bune si mai putin bune. Avem semnale bune in domeniul transporturilor, unde lucrurile incearca sa fie miscate, sa fie puse pe o traiectorie corecta, si semnale mai putin bune in domeniul economiei, la Ministerul Economiei, unde asistam la o incetinire a reformelor", a spus Tanasescu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la Pro TV.
In acelasi timp, el a mentionat ca Romania a indeplinit in trimestrul al treilea toti indicatorii conveniti in acordul cu FMI privind arieratele companiilor de stat.
Reprezentantul Romaniei la FMI spune ca, in cazul in care nu vor fi respectate termenele pentru reforma companiilor de stat, inclusiv prin aducerea de manageri privati, atunci conditiile FMI ar putea fi mult mai stricte.
Primele companii la care vor fi adusi manageri privati sunt Posta Romana, Tarom, CFR Marfa, Electrificare CFR, Societatea Nationala a Lignitului Oltenia, Electrica Furnizare, Hidroelectrica, Romarm si Oltchim. Anul viitor vor fi numiti manageri privati la alte sase companii, respectiv CFR, CFR Calatori, Nuclearelectrica, Transgaz, Transelectrica si Romgaz.
Conditii pe care trebuie sa le respecte Romania
Intrebat daca neindeplinirea angajamentelor ar putea pune in pericol acordul FMI, Tanasescu a aratat ca in cazul unui astfel de scenariu impactul negativ ar fi mai degraba in planul imaginii Romaniei.
"Vedeti, este un acord de tip precaut, nu este un acord care necesita neaparat tragerea banilor necesari. Dar mai important decat banul in momentul de fata este imaginea, este modul in care o tara se prezinta in fata directorilor executiv si modul in care programul este pus in valoare", a aratat Tanasescu.
Privatizari strategice
Oficialii FMI considera ca numirea managerilor privati la companiile de stat este o masura insuficienta si vor cere autoritatilor romane sa modifice legislatia astfel incat managerii sa aiba si puterea de a decide actiuni strategice.
Potrivit ultimei scrisori de intentie la acordul cu FMI, noile companii energetice Oltenia si Hunedoara vor fi privatizate pana la finele lunii iunie 2012, operatiune care va impune si concedieri de personal la unele dintre unitatile care vor forma cele doua companii. Privatizarea va fi efectuata prin oferta publica initiala sau cu un investitor strategic. O alta companie de pe lista privatizarilor este CFR Marfa, prin vanzarea unui pachet de 20% pana la finele anului prin oferta publica initiala sau catre un investitor strategic.
Potrivit unui studiu al Bancii Mondiale, o treime din 760 de companii de stat la nivel national, in care lucreaza peste 116.000 angajati, sunt considerate ca aflandu-se "de facto" in stare de faliment (in practica, dar fara o reglementare legala - n.r.), cumuland 67% din arierate, dar primind in continuare de la stat 37% din totalul subventiilor. Pe lista companiilor aflate "de facto" in faliment si considerate neaviabile sunt incluse RADET, CFR SA, Oltchim, CFR Marfa, Termoelectrica, CN Huilei, CET Iasi, Electrocentrale Oradea, CET Brasov si Apaterm.
Vezi intreaga emisiune pe voyo.ro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS