Pierderi de 4-5 mil. euro pentru transportatori in ultimile 48 de ore
Marii pierzatori in urma blocajelor rutiere si a inchiderii anumitor drumuri ca urmare a ninsorii abundente sunt transportatorii rutieri, care au inregistrat in ultimile 48 de ore pierderi de 4-5 milioane de euro, potrivit presedintelui Federaţiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
“ Banii acestia nu ii vom putea recupera sub nicio forma de la autoritati. Drumarii trebuiau sa ajute transportatorii sa poata ajunge la destinatie. O solutie ar fi fost sa fie organizate coloane de 30-40 de camioane in spatele fiecarui utilaj de deszapezire, pentru a putea inainta pe drumurile afectate”, a declarat Augustin Hagiu.
Pierderile vin din penalitatile pe care acestia trebuie sa le plateasca din cauza intarzierilor de livrare. Apoi, multi transporta marfa perisabile care dupa mai multe zile ajunge la destinatie stricata, transportatorul urmand sa plateasca despagubiri. Nu in ultimul rand, consumul mare de combustibil creste costurile companiilor de transport.
Oficialul FORT sustine ca autoritatile trebuiau sa dea prioritate camioanelor incarcate cu marfa si sa opreasca circulatia pentru autoturisme.
“ Transportatorii trebuie sa respecte niste contracte semnate. Ei se angajeaza sa duca la destinatie o cantitate de marfa intr-un anumit timp. Intarzierile se platesc. Spre deosebire, conducatorii auto pot amana plecarea la drum”, afirma oficialul FORT.
Autoritatile au luat , in schimb, masuri de restrictionare a traficului pentru camioane cu masa mai mare de 3,5 tone, pe drumurile afectate de zapada.
Ca reactie, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) protesteteaza fata de acesta masura pe care o considera discriminatorie in raport cu posesorii de autoturismele.
"UNTRR isii exprima ingrijorarea cu privire la mentinerea practicilor de discriminare a vehiculelor comerciale fata de vehiculele sub 3,5 tone in ceea ce priveste circulatia pe drumurile publice in perioade in care situatia meteorologica ar permite mai degraba circulatia vehiculelor mari decat a turismelor", se arată in comunicatul uniunii.
Reprezentantii UNTRR consideră că ÅŸoferii camioanelor au o experienta de condus mai mare fata de coducatorii vehiculelor cu masa mai mică de 3,5 tone si ca vehiculele comerciale sunt mai bine pregatite pentru mers pe timp de iarnă decât vehiculele mici.
Ca urmare a ninsorii abundente si a viscolului, traficul rutier a fost restrictionat pe mai multe drumuri nationale, inspecial din sudul si sud-estul tarii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS