Yamaha se apuca de masini. De la chitare si motoare, au ajuns la 4 roti. MOTIV, primul model al japonezilor
Conceptul a fost aratat in 2013. Masina de serie urmeaza in 2019.
Yamaha este numele sinonim cu motocicletele. Lumea nu spune am un motor Yamaha, ci am o Yamaha de 1.000 cmc.
Hiroyuki Yanagi, CEO al companiei japoneze a spus ca-l bate gandul sa intre real in productia de masini.
Anul pentru prima lansare oficiala a unui model de serie e 2019. Masina nu va fi ceva mare si puternic, pentru asteptarile clientilor de motociclete de viteza.
La inceput va fi un model de oras, in doua variante de motorizare: benzina si electric.
In 2013, Yamaha a prezentat un concept, ceva care seamana cu o Toyota IQ. Poate de la colaborarea cu Toyota pe dezvoltarea anumitor component pentru motor.
Japonezii au mai dezvoltat motoare impreuna cu alte marci pentru masini cunoscute de la Volvo si Ford.
CEO-ul Yanagi a vorbit in diverse conferinte de presa despre un motor pe benzina de 1 litru, creatie proprie. Adica nu va fi ceva imprumutat de la alt brand si asta ar trebui sa fie punctul de atractie pentru fanii Yamaha. Atat timp cat faci niste motoare extraordinare pentru motociclete, increderea este la nivelul maxim.
Conceptul MOTIV pe baza caruia ar trebui sa urmeze prima masina Yamaha, a fost aratat acum doi ani la Salonul Auto de la Tokyo. Masina de expozitie avea un motor electric de 35 de cai putere si un cuplu fenomenal de 900Nm in turatie maxima (15.000 rpm). Motoarele cu benzina sau diesel ajung la un asemenea cuplu doar cu peste 500 de cai putere, transmisii ultraperformante si preturi enorme.
Cel mai important e ca Yamaha a reusit sa scoata un motor electric si o cutie de viteze de numai 25 de kg impreuna pentru conceptul MOTIV. Designul, similar Toyotei IQ, este al lui Gordon Murray, care a mai lucrat designul unor masini de Formula 1 si pe cel al lui McLaren F1 de strada.
Englezul nascut in Africa are si un proiect al lui, T.25, masina de oras cu doua locuri (unul in fata pentru sofer, unul in spate).
Bateria lui Yamaha MOTIV se incarca in 3 ore de la o priza normala. Autonomia e de 105 km. Masina de numai 2.7 metri lungime are doua locuri si 730 de kg, de 1.5 ori mai putin decat un Logan, iar dotarile de siguranta includABS, ESP si airbag-uri.
Pe acelasi subiect: