Yamaha se apuca de masini. De la chitare si motoare, au ajuns la 4 roti. MOTIV, primul model al japonezilor
Conceptul a fost aratat in 2013. Masina de serie urmeaza in 2019.
Yamaha este numele sinonim cu motocicletele. Lumea nu spune am un motor Yamaha, ci am o Yamaha de 1.000 cmc.
Hiroyuki Yanagi, CEO al companiei japoneze a spus ca-l bate gandul sa intre real in productia de masini.
Anul pentru prima lansare oficiala a unui model de serie e 2019. Masina nu va fi ceva mare si puternic, pentru asteptarile clientilor de motociclete de viteza.
La inceput va fi un model de oras, in doua variante de motorizare: benzina si electric.
In 2013, Yamaha a prezentat un concept, ceva care seamana cu o Toyota IQ. Poate de la colaborarea cu Toyota pe dezvoltarea anumitor component pentru motor.

Japonezii au mai dezvoltat motoare impreuna cu alte marci pentru masini cunoscute de la Volvo si Ford.

CEO-ul Yanagi a vorbit in diverse conferinte de presa despre un motor pe benzina de 1 litru, creatie proprie. Adica nu va fi ceva imprumutat de la alt brand si asta ar trebui sa fie punctul de atractie pentru fanii Yamaha. Atat timp cat faci niste motoare extraordinare pentru motociclete, increderea este la nivelul maxim.
Conceptul MOTIV pe baza caruia ar trebui sa urmeze prima masina Yamaha, a fost aratat acum doi ani la Salonul Auto de la Tokyo. Masina de expozitie avea un motor electric de 35 de cai putere si un cuplu fenomenal de 900Nm in turatie maxima (15.000 rpm). Motoarele cu benzina sau diesel ajung la un asemenea cuplu doar cu peste 500 de cai putere, transmisii ultraperformante si preturi enorme.

Cel mai important e ca Yamaha a reusit sa scoata un motor electric si o cutie de viteze de numai 25 de kg impreuna pentru conceptul MOTIV. Designul, similar Toyotei IQ, este al lui Gordon Murray, care a mai lucrat designul unor masini de Formula 1 si pe cel al lui McLaren F1 de strada.

Englezul nascut in Africa are si un proiect al lui, T.25, masina de oras cu doua locuri (unul in fata pentru sofer, unul in spate).

Bateria lui Yamaha MOTIV se incarca in 3 ore de la o priza normala. Autonomia e de 105 km. Masina de numai 2.7 metri lungime are doua locuri si 730 de kg, de 1.5 ori mai putin decat un Logan, iar dotarile de siguranta includABS, ESP si airbag-uri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS