iLikeIT. "Masina viitorului" se construieste astazi. Tehnologiile SF la care lucreaza Mercedes, BMW sau Ford
Ca sa descrii masina viitorului, trebuie sa faci pasi mici ... in prezent. Sa pui cap la cap inovatii de la diversi producatori si sa le aduni sub o singura caroserie.
La CES, in Las Vegas, cea mai indrazneata idee a venit de la Mercedes. Conceptul celor de la Mercedes priveste si mai departe .... atat de departe, incat nu are nevoie de ferestre. Au fost inlocuite de ecrane tactile. In loc de fotoliu, capata fotoliu ca de sufragerie. O masina care recreeaza experienta de la BC din avion, dar pe sosea.
Nemtii si-au testat deja know-how-ul cu un S-Classe, pe care l-au scos la drum. Mai dureaza, totusi, pana cand putem lua volanul din bord. Si BMW lucreaza la o masina semi-autonoma...
Tot tehnologia ne va raspunde la intrebarea unde am parcat masina, pentru ca o poti chema de pe ceas. E conectata la ceas. Odata suit la volan, e aproape imposibil sa mai lovesti masina. Senzorii montati pe lateral dau comanda franelor inainte ca tu sa realizezi ca esti pe cale sa faci… o nefacuta. Masina stie unde va fi peste o secunda, si poate frana progresiv.
Pentru aceste tehnologii nu e nevoie sa asteptam ani de zile. Apar deja ca dotari, in cazul unor modele de serie. Ne-a impresionat si ce se intampla la interior. Sharp a venit cu propuneri pentru ceasurile de bord. Si clasicele sisteme multimedia intra in secolul nostru.
De la o vreme, Ford ne atrage atentia, pentru ca face masini la Craiova. Fanii marcii abia asteptau 2015 cand Mustangul ajunge si in Romania. Ne place ca are la bord noul Sync 3. Sistem inteligent, ca un telefon, care suporta comenzi vocale. In curand va fi standard pe toate modelele. Cei de la Ford au renuntat la parteneriatul cu Microsoft pentru Blackberry.
Daca ai o masina... cu vechime, exista solutia Parrot cu Carplay pentru iOS si Android Auto. Costa 600 de euro, dar primesti cel mai destept sistem multimedia de bord. Ai si alternative mai ieftine, fabricate in China.
Tehnologii precum Parrot CarPlay sau cea de origine chineza pot fi comandate, in prezent, si din Romania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS