Lucrarile de constructie la noua uzina de la Ridgeville, Berkeley County, vor incepe in acest an, iar productia va demara in 2018 pentru a ajunge rapid la 100.000 de vehicule anual si 4.000 de angajati.

Marca suedeza de automobile este prezenta pe piata din SUA inca din 1955, insa, anul trecut, cota sa de piata a fost una minora (mai putin de 0,4%). Grupul Volvo a informat ca noua sa uzina americana face parte dintr-un plan ambitios vizand dublarea vanzarilor mondiale pana la 800.000 de vehicule pe an la finele acestui deceniu.

Acesta este un semnal clar al angajamentului nostru privind relansarea operatiunilor noastre americane”, a declarat directorul general de la Volvo Cars, Hakan Samuelsson.

Potrivit acestuia, noua uzina va ajuta la reducerea riscului valutar si, de asemenea, va reduce alte costuri, inclusiv a celor legate de logistica, in conditiile in care unul dintre factorii decisivi care au inclinat balanta in favoarea Carolinei de Sud a fost apropierea de porturile din Charleston, Savannah si Brunswick.

Decizia celor de la Volvo vine intr-un moment in care competitia pe piata nord americana a automobilelor de lux se intensifica. Constructorii germani Audi, BMW si Mercedes-Benz au anuntat recent ca vor adauga capacitati de productie in regiune.

In plus, Volvo se va confrunta si cu concurenta constructorilor auto americani Ford si General Motors, care intentioneaza sa investeasca in total 14,5 miliarde de dolari pentru relansarea marcilor lor de lux Lincoln si Cadillac.

Volvo Cars, companie cumparata de conglomeratul chinez Zhejiang Geely Holding in 2010, a vandut anul trecut un numar record de aproape 466.000 de vehicule, in crestere cu 8,9%, gratie vanzarilor de pe pietele din China si Europa Occidentala. In schimb, vanzarile de pe piata din SUA au scazut cu 8%, pana la 56.000 de vehicule.