Prima editie a noului Volvo XC90 a fost vanduta online, stocul de 1.927 de modele epuizandu-se in numai 47 de ore de la lansare, la inceputul lui septembrie 2014.

XC90 este primul Volvo care afiseaza noul logo al companiei, sageata emblematica fiind aliniata elegant de-a lungul grilajului din fata, impreuna cu farurile in forma de T, cunoscute si ca ‘’Ciocanele lui Thor’’. Aceste elemente confera un aspect distinct si increzator pentru noua linie de design a viitoarelor modele Volvo.

Caroseria mai mare a XC90, cu noua topografie si formele ascutite se completeaza cu stopurile, concepute asemenea unor tatuaje, si traseaza semnatura liniei de design, semnatura ce va fi folosita si in constructia altor modele din gama. Pentru a puncta la capitolul vizual lateral, XC90 vine cu o gama de jante de pana la 22 de inchi.

Interiorul XC90 prezinta cel mai luxos design conceput vreodata pentru un Volvo. Cea mai impactanta dotare este consola centrala asemanatoare cu o tableta. Consola este sufletul unui nou sistem de control, fara butoane, deschizand prin simplitatea sa, un spatiu generos care ofera oportunitatea de a crea o arhitectura interna luxoasa.

Noul XC90 combina in interior materiale precum pielea fina Nappa si lemnul cu detalii finisate, inclusiv un schimbator de viteze acoperit cu cristal produs de faimosul producator de sticla suedez Orrefors. Butonul de pornire/oprire, precum si cel de control al volumului sunt acoperite cu acelasi tip de cristal.

Noul XC90 ofera o gama de trenuri de rulare de 2 litri, 4 cilindri de tip Drive-E, acestea oferind o combinatie excelenta putere-consum eficient.

Varful de gama este reprezentat de XC90 Twin Engine, care combina un motor supercharged si turbochaged cu un motor electric, acestea oferind o combinatie de putere si consum redus: 400 de cai putere cu emisii de CO2 de numai 59g/km.

Condusul normal se desfasoara in modul hybrid, dar la apasarea unui buton, soferul poate sa treaca in modul silentios si emission-free, destinat condusului urban, cu o autonomie de peste 40 km. La nevoie, soferul poate trece inapoi in modul hybrid.

Cuplul maxim combinat este de peste 600 Nm, XC90 accelerand de la 0 la 100 km/h in numai 6 secunde. Volvo XC90 este disopnibil in varianta D5 twin turbo diesel cu 225 cp si 470 Nm, cel mai bun consum din clasa – 6 litri/100 km si motorul D4 turbo diesel cu 190 cp, 400 Nm si un consum de 5 litri/100 km.

Sunt disponibile si doua motorizari pe benzina. Prima este un motor T6 cu superchargher si turbina cu 320 cp si un cuplu maxim de 400 Nm. Al doilea este un T5 cu 254 cp si 350 Nm. Toate versiunile de motorizare sunt disponibilie cu o cutie de viteze automata, ca dotare standard.

In ceea ce priveste siguranta, XC90 ofera unul dintre cele mai actuale si sofisticate sisteme de siguranta de pe piata din punct de vedere tehnologic. Acest sistem inglobeaza doua premiere la nivel global: un pachet de protectie run-off road si un asistent de oprire automata in intersectii.

Intr-un scenariu in care masina ar fi in pericolul de a parasi carosabilul, Volvo XC90 detecteaza pericolul, iar centurile din fata devin rigide pentru a mentine pozitia pasagerilor. Pentru a preveni accidentarile la nivelul coloanei vertebrale, scaunele dispun de o functie de absortie a socului care se activeaza atunci cand autovehicului este implicat intr-un impact cu o suprafata dura.

XC90 este primul automobil din lume care dispune de franare automata, aceasta activandu-se in situatia in care soferul executa un viraj in fata unui automobil care ruleaza din sens invers. Acesta este un scenariu foarte probabil in intersectiile aglomerate urbane, dar si pe autostrazi, unde limita de viteza este mai mare.

Sistemul de franare automata cu care sunt dotate modele Volvo se numeste City Safety si este o dotare standard pentru noul XC90. Sistemul este responsabil cu detectia obstacolelor din fata automobilului precum alte vehicule, ciclisti si pietoni atat ziua cat si noaptea.

La capitolul suport, tehnologia Adaptive Cruise Control cu Pilot Assist face posibil sofatul in siguranta in regim semi-autonom, urmarind vehicului din fata in situatii de ambuteiaj. Accelerarea, franarea si mai nou, directia, sunt controlate automat.

Soferul are insa controlul complet cand executa manevre si merge in spate in spatii stranse. XC90 dispune de un sistem de vizualizare 360. Acesta ii ofera soferului vizibilitate completa datorita camerelor care genereaza o imagine completa 360. Pilotul Park Asist ofera acum si posibilitatea de a intra cu spatele automat in locuri de parcare.

In functie de dotari, preturile pornesc de la aproape 60.000 de euro (cu TVA) si pot depasi 78.000 de euro (www.volvocars.com).