Volkswagen trece la atac in Franta. Lovitura data celor de la Peugeot si Renault chiar pe propriul teren
Volkswagen profita de pozitia de lider incontestabil al industriei auto europene si trece la atac in Franta, unde isi permite sa propuna clientilor oferte financiare greu de batut de emblemele nationale Peugeot si Renault, arata o analiza Bloomberg.
Volkswagen va deschide in 2013 un showroom pe bulevardul Champs Elysees din Paris, unde singurele dealership-uri auto prezente pana acum erau cele ale PSA Peugeot Citroen si Renault, embleme ale industriei franceze, grav afectate insa de criza financiara prin care trece Europa.
Cota de piata a VW in Franta a crescut in primul semestru la 13,5%, de la 11,9% in perioada corespunzatoare a anului trecut, in timp ce Peugeot si Renault au pierdut cate 1,5 puncte procentuale, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Francezi de Automobile.
Cu cea mai mare profitabilitate din industria auto europeana, Volkswagen se finanteaza mai ieftin decat majoritatea rivalilor, avantajul fiind resimtit in ofertele propuse clientilor, inclusiv celor din Franta.
"Producatorii germani de automobile se imprumuta la aproximativ 2%, iar cei francezi la 6%. Aceasta diferenta a costurilor de finantare ar putea conduce, cu timpul, la o diferenta de competitivitate", a comentat pentru Bloomberg un analist UBS Londra.
Mai exact, Volkswagen ofera clientilor francezi finantare la dobanzi incepand de la 1,9% pe an pentru un imprumut de 10.000 de euro. Acelasi credit costa aproximativ 11,6% pe an la Peugeot, in timp ce Renault percepe 5,9%.
Volkswagen avea la finele anului trecut o lichiditate neta de 17 miliarde euro, in timp ce Peugeot a raportat o datorie neta de 3,35 miliarde euro. Renault, proprietarul Dacia, afiseaza o datorie neta de numai 299 milioane euro.
Situatia financiara superioara ofera VW si un avantaj tehnologic, spune un analist de la IHS Automotive: "Volkswagen este plin de bani. Isi umple masinile cu optiuni, calitate, tehnologie, pe care ceilalti nu si le permit".
Vanzarile de autoturisme ale Peugeot au scazut in Franta, in prima jumatate a anului, cu 22%, insa compania a ramas lider de piata, cu o cota de 30,6%. Vanzarile Renault au coborat cu 19%, cu o cota de piata de 22,8%. Piata s-a contractat cu 14%, insa vanzarile Volkswagen au scazut cu numai 3,3%.
"Sunt norocos ca lucrez pentru Volkswagen. As spune ca aproximativ 60% dintre clientii nostri cumparau in trecut masini Peugeot sau Renault", spune un dealer VW din Paris.
Pe da alta parte, clientii francezi sunt in mod traditional fideli marcilor nationale, situatie neplacuta pentru grupul german. "Vrem sa cumparam ceva frantuzesc. Am auzit despre dificultatile de la Peugeot, asa ca putin patriotism nu strica", afirma un client in showroom-ul PSA de pe Champs Elysees.
Peugeot a anuntat saptamana trecuta ca va inchide in 2014 o fabrica din Franta si va reduce productia la o alta, extinzand totodata planul de concedieri la 14.000 de capete, fata de cele 6.000 de disponibilizari anuntate anul trecut. Volkswagen, in schimb, este lider de piata in Germania, cea mai mare economie europeana, care si-a conservat stabilitatea si cresterea economica, iar constructorii auto germani se bucura de un veritabil "boom" al vanzarilor in China.
Sursa: Mediafax
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS