Criza rescrie istoria industriei auto. Doi producatori europeni s-au aliat pentru a face fata gigantului Volkswagen
PSA Peugeot Citroen, care a rezistat mult timp propunerilor de colaborare facute de Fiat, ar putea decide pana la urma ca o alianta cu producatorul auto italian este singura cale de a reduce decalajul fata de grupul german Volkswagen (VW), liderul pietei europene, relateaza Reuters.
"Peugeot are in mod clar nevoie sa se dezvolte. S-au opus mult timp ideii", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.
VW este deja cu mult inaintea concurentilor sai europeni, cu planuri de investitii in noi modele in valoare de 62 miliarde de euro, pentru perioada 2011-2016.
Peugeot a alocat in schimb perioadei 2008-2011 cheltuieli medii anuale pentru investitii in cercetare si dezvoltare in valoare de 3,7 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport anual, scrie Mediafax.
Fiat si divizia americana Chrysler au prevazut pentru 2010-2014 fonduri pentru investitii de 26 miliarde de euro.
Tendintele sunt negative pentru piata Europei Occidentale, fiind anticipat in acest an un declin de 6%, ceea ce va face concurenta preturilor extrem de dura, in timp ce producatorii auto se lupta pentru piete majore precum Brazilia, Rusia, India si China.
Fiat a realizat anul trecut 45% din vanzarile sale in Europa, iar PSA 54%, cea mai mare pondere in randul marilor producatori de automobile, potrivit datelor LMC Automotive.
Declinul vanzarilor ambelor companii a fost cu mult mai mare decat cel de 1,4% al pietei europene. Livrarile Fiat au scazut cu 12%, iar cele ale PSA cu 9%, in timp ce vanzarile VW au urcat cu 8%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS