Volkswagen s-ar putea prăbuși precum Nokia. “Era producătorului auto clasic a trecut”, avertizează șeful grupului german
Volkswagen
Şeful Volkswagen, Herbert Diess, a avertizat că producătorul auto german trebuie să-şi accelereze transformarea pentru a evita să devină o altă Nokia, care şi-a pierdut dominaţia pe piaţa telefoanelor mobile în favoarea Apple.
"Întrebarea importantă este: suntem noi suficient de rapizi? Dacă vom continua în ritmul actual, va fi foarte dificil", le-a spus Diess directorilor grupului german, după o întâlnire a Consiliului de Administraţie, potrivit Agerpres.
Maşina nu mai este un mijloc de transport, şi companiile auto nu mai sunt doar producători de vehicule. "Era producătorului auto clasic a trecut", a avertizat şeful grupului german.
Avertismentul său vine într-un moment în care producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.
Volkswagen vrea să devină lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confruntă cu concurenţa altor producători auto, cum ar fi grupul american Tesla.
Luna trecută, Volkswagen a anunţat că în următorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decât estima anul trecut, pentru a dezvolta automobile electrice şi hibride.
Din suma totală, partea alocată investiţiilor în gama de automobile complet electrice este de 33 de miliarde euro, adică 40% din investiţiile grupului, în creştere faţă de 30% cât a anunţat anul trecut.
Pentru a respecta cele mai stricte norme europene privind emisiile de CO2, Volkswagen intenţionează să lanseze pe piaţă 75 de modele de automobile complet electrice şi aproximativ 60 de modele de vehicule electrice. Până în anul 2029, grupul Volkswagen vrea să vândă 26 milioane de vehicule electrice la nivel mondial, dintre care 20 de milioane vor utiliza platforma electrică MEB. Acestora li se vor adăuga aproape şase milioane de autovehicule hibride, a precizat recent grupul german.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Mai multe despre:
#Volkswagen#producatori auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS